ساری- معاون اجرایی معاونت بهداشتی علوم پزشکی مازندران از ماماها به عنوان بال قوی اجرای طرح پزشک خانواده یاد کرد و گفت: پرداخت حقوق و مزایای آنان به روز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول ظفرمند ظهر شنبه در مراسم روز ماما با بیان اینکه فعالیت در حوزه مامایی و بهداشت و درمان قیمت ندارد به اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: به رغم اینکه در برخی زمان‌ها، وزارت بهداشت با عادی انگاری از کنار طرح پزشک خانواده می‌گذشت اما متولیان علوم پزشکی تلاش کرد این طرح ماندگار شود.

وی افزود: دانشگاه سعی کرد تفاوت دریافتی همکاران مراقب سلامت را تا سقف قانون کار پرداخت کند و همه مراحل پرداخت انجام شده است.

وی اضافه کرد: سمت وسوی دانشگاه و بیمه سلامت به گونه‌ای است که می‌توان در آینده برای پرداخت مزایای جامعه مامایی امیدوار بود.

ظفرمند یادآور شد: مصوباتی برای جبران پرداخت مابه تفاوت دریافتی همکاران مراقبان سلامت تهیه شده و پیش بینی می‌شود پرداخت حقوق آنان به روز می‌شود زیرا یکی از دو بال قوی اجرای طرح پزشک خانواده، ماماها هستند.

چالاکی رئیس جمعیت مامایی مازندران نیز در مراسم روز ماما با اشاره به خدمات جامعه مامایی در دوران کرونا برای خدمت رسانی به مادران و کودکان اظهار داشت: جمعیت ایران در سال ۶۹ موفق به کسب پروانه شد و این جمعیت از سال ۸۰ موفق به کسب پروانه شده است.

وی با عنوان اینکه فعالیت‌های جمعیت صنفی و علمی به شمار می‌رود، از تلاش‌های جامعه مامایی تقدیر کرد.

راحله کریمی مدیرعامل انجمن صنفی کارگری نیز با اشاره به اینکه مامایی رشته‌ای بوده که قدمتی به تاریخ بشریت دارد، افزود: شعار روز جهانی مانایی معتقد است ارتقای ماماها سبب ارتقای زنان، دختران و جامعه می‌شود.

وی اظهار داشت: همکاران ماما درمراکز پزشک خانواده شهری همچنان مورد بی مهرفی قرار می‌گیرند و با گذشت ۱۰ سال از اجرای برنامه هنوز درگیر دریافت حداقلی مزایای شغلی هستند.

وی ادامه داد: این درحالی که با وجود همه بی مهری‌ها برای ارتقای سلامت مادران و زنان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند و از مسئولان تقاضا داریم برای رفع مشکلات ماماها اهتمام ورزند.