اردبیل- برنامه جامع اشتغالزایی و کارآفرینی دانش بنیان دانشگاه محقق اردبیل با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز حبیبی ظهر شنبه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، گفت: بر همین اساس پایه گذاری قرن جدید بر پایه علم و فناوری خواهد بود و امیدواریم بر اساس ایده‌های خوبی که دانشجویان دارند، این ایده‌ها با کمک شتاب دهنده‌ها به یک محصول تبدیل شده و ثروت و ارزش افزوده تولید شود.

وی با بیان اینکه تصمیم‌هایی که در محیط‌های اجرایی گرفته می‌شود کمتر با محیط‌های علمی عجین است و باعث افزایش هزینه‌های جامعه می‌شود، گفت: برای عبور از مشکلات موجود و تبدیل ایران به یک کشور متمدن، دانشجویان باید نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هم اکنون دو استارت آپ در حوزه‌های علوم انسانی، علوم تربیتی و علوم اجتماعی و کشاورزی در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز می‌شود و این روند تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به آیاتی از سوره حدید، گفت: خداوند در این سوره به آهن اشاره کرده و امروز تکنولوژی و صنایع بسیاری نیز نیازمند آهن هستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در اولین کلام به علم و پژوهش توصیه دارد، افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، خون شهدا و وجود رهبری بستر برای تحقیق، پژوهش و نوآوری فراهم است و نیازمند افراد با انگیزه برای حضور در این عرصه هستیم.

تجاری سازی ۴۴ ایده در مرکز رشد دانشگاه

برومند صلاحی، رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز، گفت: از زمان تأسیس مرکز رشد دانشگاه تاکنون ۱۸۱ اختراع ثبت و ۴۴ ایده تجاری سازی شده است.

وی افزود: همچنین تعداد ایده‌های موجود در مرکز نیز ۱۳۰ مورد بوده و بحث‌های تیم سازی و آموزش ایده پردازی در مرکز نوآوری دانشگاه در حال انجام است.

علی روشنیان فرد، معاون نوآوری مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیل نیز با تشریح زنجیره آموزش تا ارزش، گفت: آموزش، تحقیق، دانش، استفاده از دانش و نوآوری اجزای این زنجیره هستند.

وی با بیان اینکه برنامه جامع و اشتغالزایی و کارآفرینی دانش بنیان دارای دو محور دانشگاهی و غیردانشگاهی است، افزود: محور دانشگاهی این برنامه رویدادهای عمومی و تخصصی مرکز، خانه‌های خلاقیت حوزه‌های تخصصی، برنامه شتاب دهی دانش بنیان حوزه‌های تخصصی و مدرسه کسب و کار دانشگاه محقق اردبیلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این مراسم احکام دبیران خانه‌های خلاقیت دانشکده‌ها اعطا شد.