اراک - مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی از کلنگ زنی ۱۲۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی و محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی این استان به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امید محترمی با اشاره به کلنگ زنی و آغاز به کار ۱۲۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی و محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن هفدهم اردیبهشت ماه و سالروز تأسیس بسیج سازندگی کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی یکی از برنامه‌های مهم است که در استان مرکزی با توجه به شناسایی‌های انجام شده این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آئین کلنگ زنی و آغاز به کار پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی در استان مرکزی در چهار بخش آبرسانی آب شرب، آب کشاورزی، مسکن محرومین و ایجاد راه دسترسی روستایی در دستور کار قرار گرفته که مجموع اعتبار تأمین شده توسط بسیج سازندگی در این پروژه‌ها ۱۲۵ میلیارد تومان است و با اعتبار دستگاه‌های اجرایی این عدد تا ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی عنوان کرد: آبرسانی آب شرب به ۴۰ روستای دارای تنش آبی با مشارکت آبفای استان، اجرای بیش از ۴۵ پروژه آب کشاورزی، ساخت ۱۰۰ مسکن محرومین و ایجاد راه دسترسی روستایی در ۱۰ روستای استان با مشارکت اداره راهداری از جمله پروژه‌هایی است که در هفته بسیج سازندگی در سال جاری کلنگ زنی می‌شوند.

محترمی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده این پروژه‌ها تا ۶ ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید و مردم و ولی نعمتان انقلاب از منافع و برکات این پروژه‌ها بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت‌های بسیج سازندگی استان مرکزی در امر خدمت رسانی بیان کرد: در راستای تقویت امکانات لجستیکی بسیج سازندگی استان مرکزی و کمک به فعالیت‌های گروه‌های جهادی در امر خدمت رسانی به مناطق محروم و پشتیبانی از جهادگران و تقویت بنیه آنها افزایش ظرفیت ماشین آلات مهندسی در قالب کامیون، غلتک، لودر، بیل مکانیکی و سایر تجهیزات در دستور کار قرار گرفت که این مهم از هفته بسیج سازندگی شروع و تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های بسیج سازندگی عمومی کردن گفتمان جهادی در بین آحاد مردم است که بسیج سازندگی در این راستا برنامه ریزی جدی کرده و تشکیل جبهه‌های محرومیت زدایی در این راستا هدف گذاری شده و گروه‌های جهادی پیش قراولان و موتور محرک این جبهه سازی هستند.