دهاقان - رئیس هلال احمر دهاقان گفت: در فصل بهار، گوش به زنگ و آماده امدادرسانی به عشایری هستیم که ممکن است به دلیل بارش‌های غافلگیرکننده دچار مشکل شوند و نگرانی در این ارتباط وجود ندارد.

داریوش بهرامی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در ارتباط با امداد رسانی جمعیت هلال احمر به عشایر شهرستان دهاقان پس از بارش‌های غافلگیرکننده بهاری اظهار کرد: هرساله در فصل بهار و دیگ، فصول خاص، گوش به زنگ و آماده امدادرسانی به عشایری هستیم که ممکن است به دلیل بارش‌های غافلگیرکننده دچار مشکل شوند و نگرانی در این ارتباط وجود ندارد.

وی افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری شاهد بارش باران، تگرگ و طوفان در سطح شهرستان بودیم که موجب مشکلاتی برای اقشار عشایر شریف منطقه دهاقان شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دهاقان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر شهرستان با برخورداری از روحیه صبر و فداکاری هر ساله در این مواقع آماده امدادرسانی در این مواقع بحرانی است، افزود: در پی تماس عشایر منطقه آستانه واقع در شهرستان دهاقان، با مرکز مدیریت و فرماندهی عملیات امدادرسانی جمعیت هلال احمر شهرستان از وارد شدن خساراتی به خانواده‌های عشایر دهاقان مطلع شدیم.

وی بیان کرد: این عشایر شریف که از منطقه دهاقان و از استان‌های مجاور به این منطقه کوچ نموده‌اند به سبب بارش باران و تگرگ متحمل خسارات وارد شده به وسایل و احشام خود شده‌اند و از این بابت آزرده و ناراحت بودند به همین سبب تیم عملیات به جدیت تمام تلاش خود را برای تأمین نیازهای ضروری این افراد به عمل آورد.

بهرامی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده میزان خسارات ارزیابی شد و با هماهنگی مرکز استان توزیع اقلام امدادی در دستور کار قرار گرفت.

وی از تهیه نیازهای ضروری عشایر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا با توجه به سردی هوای مناطق آستانه و دشتک دهاقان ۱۲ تخته کفی برزنتی، ۳۷ کیلو نایلون مختص پوشش چادر، ۱۲ تخته موکت و پتو و ۱۲ بسته ظروف مختص پخت و مصرف غذا در بین عشایر دهاقان توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دهاقان اذعان کرد: هم‌چنین رسیدگی به وضعیت سلامت، درمان و تهیه داروهای مورد نیاز عشایر در دستور کار قرار گرفت.