اراک - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: دو سرود با محوریت شخصیت امام خمینی (ره) و شهدا ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سینا دلشادی در آئین اختتامیه مرحله استانی جشنواره سراسری سرود اظهار کرد: سرود یک نیاز و ضرورت است و این خلاء امروز در جامعه فرهنگی و هنری ما حس می‌شود.

وی ادامه داد: سرود از همه انواع شعر تأثیرگذاری بیشتری دارد و یکی از دلایلی است که باید به سرود اهمیت ویژه داده شود و در دستور کار خودمان قرار داده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: گستره اثرگذاری و سرعت اثرگذاری سرود بسیار بالاست و درواقع خاصیت سرود ترویجی است و مثل هوای تازه و بهاری نفوذ می‌کند.

دلشادی با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر با سرودهای معروف برای ما شیرین است و حتی آن‌هایی که پیروزی انقلاب و حضرت امام‌خمینی (ره) را ندیده‌اند با شنیدن سرودهای دهه فجر، انقلاب برایشان تداعی می‌شود و درواقع سرود یادآور کننده بخشی از هویت و تاریخ ما می‌شود.

وی عنوان کرد: آمادگی داریم تا پایان سال دو کار ویژه انجام دهیم اول این‌که یک کار ویژه برای استان با محوریت شخصیت امام خمینی (ره) با نخبگانی که در حوزه سرود هستند و کار دیگر برای کلان‌شهر اراک با محوریت شهدای شهر اراک با همکاری سایر دستگاه‌ها تا پایان سال انجام دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: سرود هنری مستقل است و حتی به موسیقی هم‌نیاز ندارد زیرا سرود بدون موسیقی هم قابل اجراست و تأثیر خودش را می‌گذارد و قدرت بازگویی فوق‌العاده‌ی احساسات جمعی، ملی، هویتی و قومی را دارد.

دلشادی ادامه داد: زبان سرود حماسه‌ای است و در پیروزی و شکل‌گیری و تداوم انقلاب و در دفاع مقدس و برهه‌های مختلف نقش‌آفرین بوده و باید امروز هم به آن اهمیت ویژه داده شود زیرا عامل ایجاد وحدت کلمه شور افزا و شورآفرین است.

وی در پایان گفت: سرود می‌تواند عمق راهبردی هنر انقلاب اسلامی در جهان باشد و به این جایگاه باید برسیم تا سرود ما بالنده و برازنده باشد.