بوشهر- دبیر جشنواره فرهنگی تاریخی حیات‌داوود از برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در روستاهای شهرستان گناوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مظفری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره قرار است با همکاری مردم، شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای شهرستان گناوه و به صورت مستمر برگزار گردد.

وی با بیان اینکه زمانی محدودی برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته نشده است اضافه کرد: آغاز جشنواره همزمان با روز حکیم ابوالقاسم فردوسی در روستای بهمنیاری خواهد بود و امیدوارم که تا سال‌ها بتوانیم این جشنواره را در روستاها و اماکن تاریخی و فرهنگی شهرستان گناوه اجرا کنیم.

دبیر جشنواره فرهنگی تاریخی حیات داوود با بیان اینکه حیات داوود به عنوان منطقه‌ای دیرین و تاریخی نقش عمده‌ای در تاریخ جنوب ایران و خلیج فارس داشته است افزود: از اهداف این جشنواره معرفی تاریخ و فرهنگ این دیار به نسل جدید است.

وی با بیان اینکه روستاهای شهرستان گناوه پتانسیل بالایی در حوزه‌های فرهنگی و هنری دارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از نخبگان و فعالان این روستاها بتوانیم این جشنواره را به صورت فاخری برگزار کنیم،

وی معرفی نخبگان، پیشکسوتان، دانشمندان و نویسندگان، هنرمندان و نویسندگان روستاهای شهرستان را از اهداف این جشنواره بر شمرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در جریان این جشنواره به نحو شایسته‌ای به معرفی قابلیت‌های فرهنگی، گردشگری و اجتماعی روستاهای شهرستان گناوه بپردازیم.