نماینده پارلمان عراق با اشاره به تبعات خطرناک بیابان زایی در این کشور گفت که طوفان‌های گرد و خاک به دلیل افزایش بیابان‌زایی در عراق رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، منابع عراقی از تحرکات پارلمانی برای بیابان زدایی در این کشور خبر دادند.

بر اساس این گزارش، یاسر وتوت، نماینده پارلمان عراق اعلام کرد که تحرکی از سوی فراکسیون‌ها و نمایندگان پارلمان عراق با هدف تصویب مجموعه‌ای از قوانین جریان دارد که ، دولت را برای مبارزه با پدیده بیابان‌زایی در عراق ملزم کند.

وی خاطرنشان کرد که دستگاه‌های دولتی اقدام خاصی برای مبارزه با بیابان‌زایی انجام نمی‌دهند و این پدیده روز به روز در حال گسترش است.

این نماینده پارلمان عراق با تاکید بر اینکه موضوع در آینده پیامدهای خطرناکی خواهد داشت، گفت که طوفان‌های گرد و خاک به دلیل افزایش بیابان‌زایی در عراق رخ می‌دهد.

گفتی است که عراق یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی و کمبود آب متحمل می شود؛ چنان که کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد که در سال ۲۰۲۱ در گلاسگو برگزار شد، کشور عراق را جزء پنج کشور اول جهان برشمرد که از خشکسالی بیشترین آسیب را خواهند دید.

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق نیز پیشتر نسبت به بحران آب و بیابان‌زایی در این کشور هشدار داده بود.

استان های غربی، جنوبی و مرکزی عراق شاهد طوفان شدید گرد و خاک است که موجب کاهش سطح دید شده است.

سازمان هواشناسی و زلزله نگاری عراق دلیل طوفان های متعدد گرد و غبار در این کشور را، کمی بارش باران و بیابان زایی که کل این کشور را تحت تاثیر قرار داده، عنوان کرده است.