زنجان-استاندار زنجان گفت: مجاهده اقتصادی بسیار مهم بوده و تبیین مجاهده اقتصادی از خود مجاهده اقتصادی مهمتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی روز یکشنبه در مراسم رزمایش جهادگران فاطمی که همزمان با سراسر کشور در سپاه استان زنجان و با حضور جهادگران استان برگزار شد، به آیه ۲۴ سوره توبه که این آیه در ارتباط با اهمیت جهاد است اشاره کرد و گفت: این آیه بسیار وظیفه ما را سنگین می‌کند.

وی اظهار داشت: جهاد در راه خدا مقدم بر همه چیز است و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان گفت: بسیجیان مخلص خدا یک گام جلو هستند و در این مسیر گام برداشتند و این امر بسیار ارزشمند است.

افشارچی با بیان اینکه کسوت جهاد در این مسیر از نگاه قرآن‌کریم ازرشمند واقع شده است، ابراز داشت: طی سال‌های گذشته جهاد شکل مختلف و متفاوتی به خود گرفته است.

وی گفت: در حل حاضر شاید مهمترین جهاد، مجاهده اقتصادی در جمهوری اسلامی است، چرا که به شدت استکبار جهانی با فشار اقتصادی در مقابل انقلاب ایستاده و ما هم باید در این زمینه تلاش کنیم و در مسیر مجاهده اقتصادی بیش از پیش گام برداریم.

استاندار زنجان ابراز داشت: از اول انقلاب تاکنون جهاد در انقلاب اسلامی شکل‌های متفاوتی به خود گرفته است.

افشارچی با بیان اینکه در روزهای نخستین انقلاب و همزمان با تهاجم دشمن شاهد آن بودیم که رزمندگانی جامه رزم به تن کردند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند، افزود: این رزمندگان در میدان حضور یافتند تا ذره‌ای از خاک میهنمان به دست دشمن نیافتد.

وی یاد آورشد: مسئاله‌ای که در مجاهده اقتصادی و جهاد در این میدان مهم است جهاد تبیین است و امروز ما نیاز به تبیین داریم و این جهاد هم نخست باید در خودمان جاری باشد.

استاندار زنجان ادامه داد: علاوه بر کسوت سازندگی که به عنوان بسیجی در آن حضور و فعالیت می‌کنید فراموش نکنید که مجاهده اقتصادی بسیار مهم بوده و تبیین مجاهده اقتصادی از خود مجاهده اقتصادی مهمتر است.