گناوه- فرماندار گناوه گفت:خدمت به خلق کار بسیار ارزشمند است که امدادگران و نجات گران هلال احمر انجام می‌دهند ولی در کنارآن باید فعالیت‌ها در جنگ نرم و جبهه فرهنگی نیز در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری صبح دوشنبه در نشست با رئیس، کارکنان و امدادگران، نجات گران و داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه به مناسبت هفته هلال احمر با تبریک این هفته و قدردانی از همه تلاشگران این عرصه اظهار داشت: تلاشگران هلال احمر فدایی جامعه هستند و با ایثار و فداکاری خود را فدای امنیت و سلامت جامعه و مردم در حوادث و رویدادها می‌کنند تا جان مردم و آسیب دیدگان را نجات دهند.

فرماندار گناوه افزود: این فداکاری‌ها با رنگ خدایی و در راه کسب رضایت خدا هرگز رنگ نمی بازد و برای همیشه ماندگار است.

وی گفت: توکل و اراده بر قدرت الهی، حفظ توانمندی و آمادگی جسمی و روحی برای انجام مأموریت‌ها، داشتن اطلاعات بروز از مهمترین ویژگی‌هایی که یک امدادگر و نیروی هلال احمر باید آنها را دارا باشد.

فرماندار گناوه بیان کرد: نیروهای هلال احمر و امدادگران در نظام مقدس جمهوری اسلامی با نگاه و روحیه دینی و مذهبی و الهی و اعتقادات مذهبی به ائمه (ع) در آئین‌ها و برنامه‌های مذهبی و ملی مانند اربعین، ارتحال امام راحل یا رویدادهای انقلاب ایفا نقش می‌کنند که این دیدگاه بسیار ارزنده و باعث تقویت روحیه برای مراحل بعدی خدمت است و نشان دهنده نگاه دینی و الهی آنها است.

وی گفت: در حوادث و رویدادهایی مانند زلزله، سیل و بیماری‌ها، در کنار مدافعان سلامت غیره نیز این نیروها برای نجات جان و مال مردم و دوشادوش و در متن مردم حضور فعال دارند که این جایگاه بلند و رفیع امدادگران و نجات گران جمعیت است که با این نگاه دینی و الهی برای همیشه ماندگار هستند.

صفری بیان کرد: امدادگران و نجات گران هلال احمر خدمتگزار بی مزد و منت و ایثارگران بزرگی در جامعه هستند و همه مردم و مسئولان باید قدردان این زحمات و تلاش‌های نیروهای این جمعیت باشند.

وی تصریح کرد: امدادگران و تلاشگران هلال احمر در کنار کارها و خدمات ارائه شده، انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی و هدایت جوانان به سمت و سوی دین و اعتقادات مذهبی نیز باید انجام شود و این مهم در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: خدمت به خلق کار بسیار ارزشمند و مهمی است که امدادگران و نجات گران انجام می‌دهند ولی در کنار خدمات سخت باید خدمات و فعالیت‌ها در جنگ نرم و جبهه فرهنگی نیز در دستور کار نیروهای هلال احمر باشد.

وی با تاکید بر ایجاد امید و نشاط در جامعه گفت: انقلاب اسلامی با عنایت الهی، مقاومت و ایستادگی، همت و اراده مردم و رهبری و هدایت امام راحل و مقام معظم رهبری از بدو پیروزی تا کنون در برابر همه توطئه‌های دشمنان با صلابت ایستاده و استکبار را به زانو درآورده است و باید با ایجاد امید و نشاط در جامعه این راه را ادامه داد.

فرماندار گناوه از تلاش‌ها، مجاهدت‌ها، همت و خدمت گزاری بی منت و صادقانه نیروهای هلال احمر شهرستان تقدیر کرد.

در این نشست عبدالعلی صیادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه گزارشی از عملکرد این جمعیت در شهرستان ارائه داد.