مدیرداخلی دومین جشنواره کتاب های دینی کودک و هدف اصلی کارگروه ادبیات کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی کمک به ارتقا کیفیت کتاب‌های دینی کودک و نوجوان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جشنواره کتاب‌های دینی ادبی کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

مرجان ریحانیان مدیر داخلی دومین جشنواره کتاب‌های دینی کودک و نوجوان در این‌باره گفت: پس از جشنواره اول، کارگاه دینی ادبیات کودک و نوجوان را مصمم‌تر کرد تا با توان بیشتری دومین جشنواره کتاب‌های دینی کودک و نوجوان را آغاز کند و این جشنواره از سال آینده به صورت یک سال در میان برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون کتاب‌های قابل ملاحظه‌ای به دبیرخانه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی رسیده است؛ در حقیقت هدف اصلی کارگروه ادبیات کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی کمک به ارتقا کیفیت کتاب‌های دینی کودک و نوجوان است. به این شیوه که با برگزاری این جشنواره‌ها، کتاب‌هایی که از سطح کیفی مناسب‌تری برخوردارند معرفی می‌شوند.

ازجمله جوایز جشنواره، نشان طلایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی است و ناشر می‌تواند از این‌نشان روی جلد کتاب برگزیده استفاده کند.

مریم جلالی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی دبیر علمی این جشنواره است و ۱۵ نفر از فعالین این حوزه داوری کتاب‌های دومین جشنواره کتاب‌های دینی کودک و نوجوان را بر عهده دارند.

تاکنون ناشرانی چون آستان قدس رضوی (به‌نشر)، مهرستان، رود آبی، کتاب پارک، جمکران و قدیانی، جماران، مدرسه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سوره و جامعه القرآن کتاب‌های دینی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را به دبیرخانه انجمن ارسال کردند؛ مهلت ارسال آثار نیز به دلیل استقبال ارسال کنندگان تا ۱۵ خرداد تمدید شده است.