درحالیکه بخش هایی از خاک سوریه در اشغال ترکیه وگروهک های مورد حمایت این کشور قرار دارد، رئیس جمهور ترکیه درباره آوارگان سوری موضع گیری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه ادعا کرد که آوارگان سوری را مجبور به ترکیه نخواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص مدعی شد که کشورش به مراقبت از سوری ها که از جنگ گریخته و به ترکیه پناهنده شده‌ اند، ادامه خواهد داد!

اردوغان ادعا کرد: سوری‌ها هر زمان که بخواهند می‌توانند به وطن خود بازگردند و ترکیه هرگز آنها را مجبور به ترک این کشور نخواهد کرد! درهای ما به روی آنها باز است، ما به میزبانی آنها ادامه خواهیم داد!

این در حالیست که حین مبارزه ارتش سوریه با تروریست های چندملیتی در این کشور، اخباری مبنی بر عبور گروهک های شبه نظامی از مرز ترکیه به سوریه مخابره می شد و از این رو بارها از آنکارا خواسته شد تا مرزهای خود با سوریه را به روی گروهک های معاندِ مردم سوریه مسدود کند.

اظهارات اردوغان در حالی بیان می شود که ارتش و شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم تعرض به خاک یک کشور مستقل، بخش هایی از خاک سوریه را اشغال کرده اند.