خرم‌آباد- معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: متأسفانه در زمینه توسعه سردخانه‌ها شاهد کمبودهایی در سطح استان برای ذخیره‌سازی گوشت و سایر محصولات غذایی و باغی هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، عظیم دادگر در سخنانی گفت: نیازسنجی و شناخت ظرفیت‌های موجود هر منطقه ضروری است تا هر محصول بر اساس استعداد آن منطقه تولید و کارهای فرآوری آن انجام شود.

وی افزود: صدور مجوز برای افراد باید مبتنی بر اهلیت و توانایی آنها باشد تا شاهد تسریع در روند انجام کار باشیم؛ برخی از افراد ممکن است به ما مراجعه کنند و درخواست مجوز کنند در حالی که سرمایه کافی برای شروع طرح، دانش و تجربه کافی در این زمینه را ندارند، بنابراین شرط و اولویت ما باید توانایی افراد برای اجرایی کردن طرح‌ها باشد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: نظارت و بررسی طرح‌ها باید کاری مستمر باشد؛ چون ممکن است برخی از افراد تنها برای استفاده از تسهیلات اقدام به کسب مجوز کنند، البته خوشبختانه کارشناسان حوزه صنایع تکمیلی و غذایی سازمان نسبت به این موضوع عملکرد مؤثری داشته اند.

دادگر به ضرورت اجرایی شدن طرح‌های نیمه تکمیلی در استان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی لرستان تکمیل کردن تمام طرح‌های نیمه تکمیل است و همه باید تلاش کنیم طرح‌هایی که با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد هستند و متوقف شده اند آنها را تکمیل و به بهره برداری برسانیم چون با اجرایی شدن این پروژه‌ها شاهد اشتغال و اقتصاد پایدار در استان خواهیم بود.

وی به کمبود سردخانه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در زمینه توسعه سردخانه‌ها شاهد کمبودهایی در سطح استان جهت ذخیره سازی گوشت و سایر محصولات غذایی و باغی هستیم و نیاز است با جذب سرمایه گذار و حمایت از آنها این ظرفیت استان را ارتقا دهیم، چون استان ظرفیت ۱۰۰ هزار تن احداث سرد خانه را دارد.