بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: از متولیان مربوطه خواستاریم در روند وصول استعلامات و صدور پروانه فعالیت تشکل ها تسریع کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا طالبی ظهر سه شنبه در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد با بیان اینکه تعداد کل تشکل‌های غیر دولتی استان ۴۲۹ سازمان مردم نهاد است، افزود: خراسان جنوبی در ایجاد سازمان‌های مردم نهاد جوانان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ایجاد تشکل‌های غیر دولتی در استان در سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی مواجه بوده است، افزود: همچنین خراسان جنوبی در این زمینه با رشد ۴۴.۵ درصدی، رتبه چهارم کشور را از آن خود کرده است.

طالبی اظهار کرد: سازمان‌های غیردولتی با بهره‌گیری از منابع انسانی داوطلب و جذب منابع مالی، قادر به تحقق اهدافی هستند که در توان سایر سازمان‌ها نیست.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها به علت تخصص میدانی و بومی، بهتر می‌توانند نیازها و کمبودها را شناسایی کنند، گفت: همچنین تشکل‌ها می‌توانند با جلب مشارکت گروه‌های داوطلب مردمی، اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای را تحقق بخشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: شکل گرفتن سازمان‌های مردم نهاد تخصصی در سالیان اخیر، موجب تسهیل در اجرای برنامه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، همواره مورد تأیید و حمایت دولت‌ها قرار دارند، افزود: از متولیان مربوطه خواستاریم در روند وصول استعلامات و صدور پروانه فعالیت تشکل تسریع کنند.

رئیس شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد خراسان جنوبی بر رفع آسیب‌ها و مشکلات استان با استفاده از ظرفیت و توان سازمان‌های مردم نهاد تأکید کرد و گفت: تشکل‌ها باید با هدف مشارکت در پیشرفت و توسعه کشور به ارائه برنامه و راهکار بپردازند.