مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب تهران گفت: شرکت پست ساعات کاری دریافت مرسوله از ناشران در بخش نمایشگاه مجازی را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درباره خدمات پستی بخش مجازی این نمایشگاه گفت: با توجه به نشست‌های متعددی که کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه با نمایندگان شرکت پست جمهوری اسلامی ایران داشت، فعالیت شرکت پست در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه به نسبت دو دوره گذشته نمایشگاه مجازی بسیار بهتر و متفاوت‌تر شده است.

وی افزود: در این دوره شرکت پست ساعات کاری دریافت مرسوله از ناشران را افزایش داده است. دفاتر پستی از ساعت ۸ تا ۱۴ مرسولات را از ناشران تحویل می‌گیرند که به نسبت قبل دو ساعت افزایش پیدا کرده است. همچنین دفاتر سیار نیز تا ساعت ۱۲ نسبت به دریافت مرسوله‌ها اقدام می‌کنند که به نسبت دوره قبل یک ساعت افزایش داشته است. این کار باعث شده تا ناشران با فراغ بال و در زمان مناسبت مرسوله‌های خود را به دست پست برسانند. به طور کل کلیه دفاتر پستی سیار و ثابت نسبت به دو نمایشگاه قبلی حداقل یک ساعت و حداکثر سه ساعت بیشتر در دریافت سفارشات اقدام می‌کنند.

صفری ادامه داد: همچنین هماهنگی کاملی میان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با ادارات پست وجود دارد. در این دوره بسته‌های پستی تا سقف ۷۵ هزار تومان برای ناشران رایگان است و ناشران در این زمینه از یارانه معاونت فرهنگی و تخفیف شرکت پست استفاده می‌کنند. در قبل بسته‌های تا سقف پنجاه هزار تومان رایگان بود. در کل اما هزینه پست برای مردم رایگان است و مرسوله‌های خریداری شده از نمایشگاه مجازی کتاب به صورت رایگان برای مردم تا اقصی نقاط کشور و مناطق مرزی ارسال می‌شود. خوشبختانه همکاری ما با شرکت پست در این دوره بهتر و تکامل یافته‌تر است.

ستاد برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فعالیت خود را از بهمن ماه سال گذشته (۱۴۰۰) آغاز کرده و ستاد اجرایی این رویداد از اسفند ماه سال گذشته در محل مصلی امام خمینی (ره) مستقر شده و فعالیت آنها به صورت شبانه روزی ادامه دارد.