تهران- رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفت: بخش خصوصی ایران آماده همکاری در توسعه روابط تجاری با قطر است.

عدنان موسی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از سفر رئیس جمهور به قطر، امیر قطر در خردادماه سفری به ایران خواهد داشت که همزمان با آن کمیسیون مشترک ایران و قطر هم یک هیات باشکوهی از بخش خصوصی را به قطر اعزام می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر با بیان این نکته که بخش خصوصی با تجار قطری و اتاق بازرگانی دیدار خواهند کرد، افزود: هدف اصلی این هیات گسترش تجارت و صادرات از ایران به قطر است.

وی ضمن یادآوری این مطالب که اعضای این هیات تجاری از شرکت‌های خیلی با کیفیت ایرانی هستند، اضافه کرد: این هیات به راهبری اتاق مشترک ایران و قطر اعزام خواهد شد.

موسی پور سفر امیر قطر به ایران را اتفاقی بسیار مهم در تجارت دو کشور اعلام کرد و گفت: این سفر از نظر اقتصادی برای بخش خصوصی ما بسیار راهگشا و نویدبخش آینده‌ای درخشان‌تر در دو کشور است.

وی برگزاری مسابقات جام جهانی در کشور قطر را یک فرصت برای ایران دانست و افزود: بخش خصوصی در ایران آماده است تا در بخش میزبانی و گردشگری نقش آفرینی کند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر، سفر امیر قطر به ایران می‌تواند در پیگیری مصبات سفری که رئیس جمهور به قطر و همینطور سفر مقامات قطری به کیش، موثر باشد.

وی به گسترش پروازهای ایران و قطر اشاره کرد و گفت: از طریق اتاق ایران و قطر پیگیر افزایش پروازهای ایران و قطر به خصوص در ایام جام جهانی هستیم.

موسی پور در خاتمه یادآور شد: این گسترش پروازها اگر از شهرهای مختلف صورت بگیرد شرایط برای تماشاگرانی که مایل به تماشای مسابقات جام جهانی هستند، فراهم تر خواهد شد.