رئیس حزب «تیار المرده» در سخنانی گفت که علت وضعیت کنونی اقتصاد لبنان به مشکلات گذشته بازمی‌گردد و ارتباطی با سلاح حزب الله ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس حزب تیار المرده لبنان گفت که انتخابات پارلمانی این کشور گزینه راهبردی این کشور را ترسیم خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، «سلیمان فرنجیه» افزود: علت اوضاع اقتصادی کنونی لبنان مشکلات گذشته است و سلاح حزب الله ارتباطی با آن ندارد.

وی ادامه داد: کشورهای بزرگ به دنبال برگ برنده در میز مذاکرات هستیم و ما نمی‌خواهیم حکم برگه را داشته باشیم.

فرنجیه با بیان اینکه مشکلی برای برگزاری انتخابات روز یکشنبه وجود ندارد، افزود: واشنگتن و دیگر کشورها نتایج غیرقابل انتظاری را از انتخابات لبنان داشتند.

وی گفت: ما نمی‌توانیم به روس‌ها بگوییم که بیرون بروند به معنای اینکه نقشی نداشته باشند. این مقاومت است که دستاوردهای ما را در میهن حفظ می‌کند.

فرنجیه افزود: شنیده‌های من از سفرا و اطلاعات دریافتی توسط من بیانگر این است که کسی درپی تعطیلی انتخابات نیست و کشورهای زیادی در انتخابات لبنان دخالت می‌کنند. بسیاری از کشورها از جمله آمریکا خواهان خلع سلاح حزب الله هستند اما به حزب الله برای مذاکره با ایران فشار وارد می‌کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش درباره سوریه گفت: تمام محاسبات در مورد سقوط دمشق با شکست مواجه شد و رئیس جمهور اسد از جنگ جهانی علیه کشورش قهرمانانه خارج شد.