سمنان- مدیرکل حج و زیارت استان‌ سمنان با بیان اینکه ثبت نام جدید برای حج تمتع استان هنوز اعلام نشده است، گفت: چهار کاروان زیارتی از استان برای تمتع اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل دل‌پاک در جمع خبرنگاران همزمان با ظهر شنبه و به میزبانی سالن جلسات حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه چهار کاروان زیارتی از استان به تمتع اعزام می‌شوند، تاکید کرد: اعزام حجاج نسبت به ثبت نامی سال ۹۹ و تاریخ ۲۲ خرداد ۸۶ به قبل صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۴۴۰ نفر در این مرحله از شهرستان‌های سمنان، شاهرود، و دامغان به تمتع اعزام می‌شوند، افزود: آغاز اعزام حجاج کشور از ۲۴ خردادماه اعلام شده است

دریافت مبالغ ۳۷ و ۳۹ میلیون تومانی از زائران

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان همچنین ادامه داد: دو کاروان در دامغان و شاهرود با ظرفیت ۸۵ نفر و دو کاروان دیگر نیز در سمنان و شاهرود با ظرفیت ۱۳۵ نفر در حال نام نویسی برای اعزام حجاج به تمتع هستند.

دل‌پاک با بیان اینکه تاکنون سه کاروان استان برای اعزام حجاج به تمتع تکمیل ظرفیت شدند، گفت: فقط کاروان ۱۳۵ نفری شاهرود در حال نام نویسی است.

وی درباره ساز و کار ثبت نام در این کاروان گفت: برای تکمیل ظرفیت در صورت نبود متقاضیان به صورت روزشمار از تاریخ ۲۲ خرداد ۸۶ به بعد نام نویسی می‌شود.

دفاتر آماده ثبت نام

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه دو کاروان استان سمنان در حج تمتع به صورت مدینه قبل اعزام می‌شود و دو کاروان دوم مدینه بعد هستند، بیان کرد: این کاروان‌ها به ترتیب ۳۷ و ۳۹ میلیون تومان برای هر نفر هزینه دریافت خواهند کرد تا حجاج را برای حج تمتع به سرزمین وحی ببرند.

دل‌پاک با بیان اینکه ثبت نام جدید برای حج تمتع تاکنون اعلام نشده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از افراد در صف اعزام حج هستند و همچنین شرایط کرونایی نیز سبب تشدید وضعیت شده، به نظر نمی‌رسد که طی ده تا ۱۵ سال آینده اعزام افراد باقی مانده صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ثبت نام کاروان‌های عتبات عالیات در دفاتر زیارتی استان امکان پذیر است، افزود: حدود یک میلیون و ۵۰۰ نفر از ثبت نامی های سال ۸۶ باقی مانده که رقم قابل توجهی در سراسر کشور محسوب می‌شود.