مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: با کاسته شدن ناپایداری جوی در خراسان رضوی، روند افزایش دما شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آذر رضایی‌پور با بیان این‌که از امروز از میزان ناپایداری جوی هوا کاسته می‌شود، اظهار کرد: بر همین اساس امروز یکشنبه و فردا وضعیت جوی پایدار است و روند افزیش دما شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه و با ورود امواج ناپایدار جوی، شاهد افزایش ابرناکی به خصوص در نیمه شمالی، ارتفاعات هزار مسجد و بینالود و احتمال بارش رگبار پراکنده خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: در روز چهارشنبه نیز بر حجم و توسعه بارش‌ها افزوده می‌شود به‌طوری که در قسمت‌های شمالی استان، شاهد وقوع بارش رگباری همراه با رعد و برق خواهیم بود.

وی گفت: همچنین در این مدت بر وقوع لحظه‌ای وزش باد به‌خصوص در مناطق بادخیز افزوده می‌شود به‌طوری که در روز سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد همراه با گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا قابل پیش بینی است.

رضایی‌پور خاطرنشان کرد: قوچان با کمینه دمای هوای چهار درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۲۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امروز دمای هوای شهر مشهد با سه درجه افزایش نسبت به روز گذشته به ۲۵ درجه بالای صفر برسد و این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته نوسان دمایی این شهر بین ۱۰و ۲۲ بوده است.