بیرجند- مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش تمایل مردم خراسان جنوبی برای خرید گوشت قرمز گفت: بعد از تغییر روند توزیع یارانه ها صادرات تخم مرغ امکان پذیر شد.

محمد اصغرزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی برای تأمین مرغ زنده و دام زنده هیچ گونه مشکلی نداریم و کشتار به میزان نیاز مردم خراسان‌جنوبی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه در شهر بیرجند در شرایط فعلی ۲۰۰ رأس دام سبک کشتار می‌شود، بیان‌کرد: در موقعیت فعلی بازار مواد پروتئینی و با توجه به کاهش فاصله قیمتی گوشت قرمز و گوشت سفید رغبت مردم به سمت خرید گوشت قرمز بیشتر شده است.

اصغرزاده با توجه به افزایش تقاضای مردم برای خرید گوشت قرمز اعلام آمادگی برای دو شیفت شدن فعالیت کشتارگاه‌ها کرده‌ایم، ادامه‌داد: در مورد بازار گوشت مرغ و گوشت سفید به نظر من در نهایت بازار عرضه و تقاضا خود را تنظیم می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: بر اساس قوانین گذشته با توجه به اینکه به تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ و سایر مواد پروتئینی برای تأمین نهاده یارانه دولتی تعلق می‌گرفت، صادرات برخی از محصولات دامی ممنوع شده بود.

وی با اشاره به اینکه با آزاد شدن قیمت نهاده‌های دامی، صادرات تخم مرغ نیز آزاد شده است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد با این روند و با توجه به اینکه دیگر نگران این نیستیم که یارانه ما به دست مصرف کننده کشورهای دیگر برسد، صادرات برخی دیگر از محصولات دامی نیز به زودی امکان پذیر شود.