بندرعباس - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: مشکلی در تامین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد و روند تولید و توزیع روغن مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل قاسمی بیان داشت: اکنون به اندازه کافی مرغ گرم و منجمد در فروشگاه‌های استان توزیع شده و هم در این حوزه و هم در حوزه دیگر کالاها همچون روغن مشکلی وجود ندارد. با توجه به اینکه در استان کارخانه تولید روغن وجود دارد، تولید روغن بیش از نیاز استان است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان صمت هرمزگان با بیان اینکه ذخایر اقلام اساسی خوبی در استان موجود است، تصریح کرد: تیم‌های نظارتی و گشت‌های مشترک برای نظارت بر قیمت‌ها در استان در حال فعالیت هستند. با همکاری بنکداران کالاهای اساسی از جمله روغن در خرده فروشی‌ها و همه شهرستان‌ها توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در بازرسی کالا و خدمات در یک روز گذشته ۴۳ پرونده تخلف صنفی در استان تشکیل شده است، اظهار کرد: بازرسان این سازمان در یک روز گذشته پنج هزار و ۴۹۵ بازرسی از واحدهای تولیدی، عمده فروشی و خرده فروشی در سطح استان داشتند که ۴۳ پرونده تخلف تشکیل شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارزش ریالی پرونده‌ها بیش از ۲ میلیارد ریال است، اضافه کرد: بیشترین تخلفات واحدهای صنفی درج نکردن قیمت، صادر نشدن فاکتور و گرانفروشی است.

قاسمی عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با اعلام به سامانه تلفنی ۱۲۴ ما را در رصد بازار همیاری کنند.