تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

قزوین- رئیس اداره امنیت معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن در جنگ ترکیبی از طریق فضای مجازی باورهای ما را مورد هدف قرار داده و در تلاش است تا باورهای ثابت شده ذهن را تغییر دهد. 

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله عراقی در مراسم اجلاسیه روحانیون آزاده سراسر کشور و یادواره شهدای روحانیت استان قزوین که پیش از ظهر دوشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: در حالی که مردم شاهد تشریفات از مسئولین بودند انتظار مردم از علما و بزرگان دینی ساده زیستی و زندگی پیامبرگونه و به دور از تشریفات است.

رئیس اداره امنیت معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: مردم با اقداماتی که از قشر روحانیت در طول دفاع مقدس دیده‌اند از آن‌ها به عنوان الگو یاد می‌کنند و به مراتب معرفت و سبک ساده زیستی روحانیت را دوست داشتند.

وی گفت: تشریفات به شأن علمایی آسیب می‌زند و اگر روحانیت آسیب ببیند جامعه آسیب خواهد دید.

این مسئول ابراز کرد: روحانیونی که در زمان جنگ حضور داشتند با خلوص نیت با مردم برخورد می‌کردند و به دور از تشریفات و گاهاً بدون خودرو تردد می‌کردند و همگام با رزمندگان در جبهه حضور داشتند که این اقدامات معرفتی سبب می‌شد تا مردم روحانیون را دوست داشته باشند.

عراقی افزود: نقش روحانیت در زمان جنگ و زندگی ما برجسته و نمایان است به گونه‌ای که پایه زندگی دینی ما از زمان ولادت در گرو اقدامات و نقش‌های مؤثر روحانیت است.

این مسئول تصریح کرد: جنگ پیش رو یک جنگ هیبریدی و ترکیبی است به گونه‌ای که جنگ در نبرد انسانی خلاصه نمی‌شود بلکه در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تخریب جایگاه روحانیون و سپاه است ادامه داد: دشمن در جنگ ترکیبی از طریق فضای مجازی باورهای ما را مورد هدف قرار داده است و در تلاش است تا باورهای ثابت شده ذهن را بهم ریخته و جنگ شناختی را تغییر دهد.

رئیس اداره امنیت معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: در جنگ‌های پیش رو نقش روحانیت برجسته‌تر خواهد بود و تا زمانی که ما در کنار روحانیون قرار گرفته و دست در دست آن‌ها بگذاریم از مسیر منحرف نخواهیم شد.

وی گفت: دین ما دارای چهارچوب‌هایی است و علما متخصصین دین ما بوده و حلال و حرام‌های دین توسط این اشخاص تبیین می‌شود که با این شرایط نقش روحانیون بسیار برجسته و مهم است.

عراقی در پایان مطرح کرد: رعایت اصول و چهارچوب‌های دینی ما در سایر کشورها حتی زمانی که برای حمایت از مردم حلب در سوریه حاضر بودیم سبب شد تا نگاه مردم نسبت به ما تغییر پیدا کند.