شهرکرد- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده از ارز ترجیحی و پرداخت یارانه به روش گذشته موجب ایجاد انحراف در توزیع یارانه و قاچاق در زنجیره تولید و مصرف می شود.

تهمتن عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ضرورت تغییر نحوه پرداخت یارانه کالاهای اساسی و ساماندهی یارانه‌ها در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، اظهار کرد: استفاده از ارز ترجیحی و پرداخت یارانه به روش گذشته موجب ایجاد انحراف در توزیع یارانه و قاچاق در زنجیره تولید و مصرف می‌گردد.

وی عنوان کرد: از ۲۴ قلم کالایی که در سال ۱۳۹۷ مشمول ارز وارداتی ارزان بودند ۱۸ قلم آن‌ها همانند واردات برنج، چای و گوشت قرمز در گذشته از لیست حمایت ارز ترجیحی حذف شدند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بنا بر قانون، دولت باید این شش قلم باقیمانده را در سال گذشته حذف می‌کرد که به دلایل مختلف این موضوع به امسال موکول شد و از این اقلام تنها نان و دارو از لیست کنار گذاشته شدند.

عبداللهی با اشاره به حذف چهار کالای باقیمانده در روزهای اخیر، افزود: این کالاها در مرحله آخر از لیست حمایت ارز ترجیحی از سوی دولت حذف شدند و برنامه دولت برای جبران تبعات این موضوع، پرداخت ما به التفاوت قیمت‌ها به مردم است.

وی اعلام کرد: تغییر سیاست حمایتی دولت از اختصاص پرفساد ارز ترجیحی برای کالاها به حمایت از مصرف کننده در راستای تحلیل اقتصادی و تأثیرات اجتماعی آن در دراز مدت، مورد اجماع کلی صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هدف از این طرح، حمایت از مصرف کننده در کنار حذف ارز ترجیحی بوده است.