ارومیه - معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: برای سومین روز متوالی کیفیت هوای ارومیه برای گروه های سنی حساس ناسالم است.

سعید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به دلیل ورود سامانه گرد و غبار شاهد آلودگی هوا در مرکز و شهرهای جنوبی استان هستیم، افزود: امروز چهارشنبه برای سومین روز متوالی کیفیت هوای ارومیه برای گروه‌های سنی حساس ناسالم است.

وی با اشاره به اینکه این شرایط تا پایان روز جاری ادامه دارد، افزود: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل نیز برای سالمندان و کودکان، لازم است جزو اولویت شهروندان ارومیه، سردشتی و بوکانی در روز جاری قرار گیرد.

موسوی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در شهرستان‌های خوی، سلماس، بوکان، سردشت و ارومیه است، گفت: ارومیه دارای چهار ایستگاه است که هر کدام سالانه نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری هستند.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی یادآور شد: مشکلات ایستگاه‌ها، هزینه گزاف نگهداری و حتی فرسودگی بعضی از آنهاست که نیازمند توجه مسؤولان برای اختصاص بودجه خاص برای نگهداری هستیم.