کرمانشاه- عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: دفتر منطقه آزاد قصرشیرین طی هفته آینده به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته در ارتباط با آخرین وضعیت منطقه آزاد قصرشیرین جلسه‌ای با رئیس مناطق آزاد کشور برگزار شد و آخرین هماهنگی‌ها و رایزنی‌ها برای پیشرفت کار منطقه آزاد قصرشیرین صورت گرفت.

وی افزود: مناطق آزاد هفتگانه از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید و بعد از تصویب نیازمند ارائه طرح جامع و سپس انجام مراحل اجرایی است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر یک از مناطق آزاد نیازمند یک معین هستند که معین منطقه آزاد قصرشیرین منطقه آزاد ارس بوده و کار این معین مطالعه و بررسی طرح جامع منطقه آزاد بوده و هم اکنون کار اجرایی از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

حیدری بیان کرد: بنا است که طی روزهای آینده مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین به رئیس منطقه آزاد کشور معرفی شود و حداکثر تا روز دوشنبه حکم مسئولیت این فرد صادر و در روز پنجشنبه هفته آینده به صورت رسمی دفتر منطقه آزاد قصرشیرین فعالیت خود را آغاز کند.

وی ادامه داد: بعد از تعیین مدیر اجرایی و تهیه طرح جامع و تصویب در هیئت دولت هیأت مدیره مشخص خواهند شد و پس از آن کار اجرایی و عملیاتی آغاز خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعضای هیأت مدیره می‌توانند از افراد بومی نیز انتخاب شوند اما این افراد باید توانمند و دارای سابقه فعالیت عمرانی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری باشند.

حیدری با اشاره به اهمیت توجه به مرزها به عنوان محلی برای افزایش صادرات به کشورهای همسایه تاکید کرد: ایجاد منطقه آزاد در قصرشیرین علاوه بر توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه ثمرات مثبتی نیز برای کشور به همراه خواهد داشت.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید