لار- مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: خیران در لارستان با انعقاد ٢٠ تفاهم نامه به ارزش هزار میلیارد تومان زمینه ساخت ٢٠٠ کیلومتر مسیر روستایی و فرعی در منطقه را فراهم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شبانی ظهر پنجشنبه در آئین گرامیداشت خیران لارستان و غرب هرمزگان بیان کرد: احسان و نیکوکاری از جمله مسائلی است که موجب توسعه فردی و جامعه در راستای تعالی در نزد خداوند است.

وی ادامه داد: نیکوکاران می‌توانند جهان را زیباتر کرده تا جامعه و مردم با آرامش بیشتری زندگانی کنند این در حالی است که نیکوکاران در جامعه وظایف جامع‌تری داشته و این شخص در میان آحاد جامعه نیز دارای جایگاه والاتری است.

به گفته شبانی نیکوکاران از جمله شریف‌ترین انسان‌ها است و آمرزش گناهان، رفع گرفتاری و نو دوستی در کنار توسعه فردی از جمله مسائلی است که نیکوکاران به آن دست می‌آیند.

او افزود: راه سازی چندین سال است که مورد توجه خیران قرار گرفته و مشارکت این افراد در طرح‌های مختلف موجب شده تا مسئولان کشور نیز به این فعالیت‌هایی که توسط خیران در حال انجام است نگاه ویژه ای داشته‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد: خیران خطه لارستان همواره در کشور سرآمد بوده و بیش از ٢٠٠ کیلومتر راه قرار است توسط خیران ساخته شود که عمده این مسیرها در مسیرهای فرعی و روستای است.

شبانی خاطرنشان کرد: بیش از ٢٠ تفاهم نامه میان دولت و خیران امضا شده و ارزش تقریبی این طرح‌ها نیز بالغ بر هزار میلیارد تومان عنوان شده که ۵٠ درصد اعتبار توسط خیران و ۵٠ درصد نیز توسط دولت در حال انجام است.

وی عنوان کرد: ١٧ هزار تن قیر برای این پروژه نیازمند بوده که اعتبار لازم برای این حوزه نیز بالغ بر ٢٠٠ میلیارد تومان ارزیابی شده است.