سنندج- مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج با انتقاد از عدم مصوبه شورای تأمین شهرستان در خصوص آزاد سازی پیاده رو اطراف بازارچه تاناکورا گفت: شهرداری مسبب اصلی آسیب به دانش آموزان است.

محمد سعید کنعانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه طی چند سال اخیر شاهد تصرف پیاده روهای اطراف مدرسه ابتدایی در نزدیکی بازارچه تاناکورا در خیابان شهدای سنندج هستیم و این امر موجب آسیب‌های جسمی متعددی برای دانش آموزان این مدرسه شده است.

وی افزود: شورای تأمین شهرستان سنندج در دو نوبت مصوباتی را برای آزادسازی پیاده رو اطراف بازارچه تاناکورا داشته است اما متأسفانه شهرداری سنندج در این خصوص هیچ اقدامی نکرده و با بی توجهی خود زمینه ساز بروز مشکلات متعددی برای شهروندانی که از این مسیر تردد می‌کنند، شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج اعلام کرد: متأسفانه در جریان آتش سوزی غرفه‌های تاناکورای واقع در پیاده رو اطراف این بازارچه که بامداد امروز به وقوع پیوسته مدرسه ابتدای مجاور این بازارچه نیز آسیب دیده است و علاوه بر آسیب دیدن نمای مدرسه شاهد آسیب به دفتر مدرسه نیز هستیم.

کنعانی افزود: هرچند مدرسه بیمه بوده است اما گلایه‌های والدین دانش آموزان در خصوص مسدود بودن پیاده رو اطراف مدرسه بر حق بوده و امیدواریم فرمانداری، شهرداری و نیروی انتظامی برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتنی است، تعدادی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی همجوار بازارچه تاناکورای سنندج به دلیل مسدود شدن پیاده روهای اطراف این مدرسه در سنوات اخیر دچار سانحه شده اند و خانواده‌های این دانش آموزان خواستار آزاد سازی پیاده‌روهای تصرف شده و معابر عمومی توسط شهرداری هستند.