همدان- مدیر عامل انجمن اهدای عضو استان همدان از اهدای عضو ۲۰۰ همدانی خبر داد و گفت: ۳۰ هزار نفر از استان در سامانه انجمن اهدای عضو ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید حمیدی ظهر شنبه در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز اهدای عضو با بیان اینکه متولی شناسایی و نگهداری انجمن اهدای عضو است، عنوان کرد: بیمار مرگ مغزی با وجود قانون، خانواده‌های زیادی هستند که راضی به اهدای اعضای عضو خانواده خود نیستند.

وی با بیان اینکه بزرگترین چالش عدم رضایت خانواده‌ها است که در این زمینه انجمنی در راستای فرهنگ سازی ایجاد شد، تصریح کرد: همدان نخستین استان بود که اینان. جی. او راه اندازی کرد.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو استان همدان با اشاره به اینکه همدان در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی دارد و نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو نیاز به یک موج دارد؛ تصریح کرد: فرهنگ سازی زمان بر و هزینه بر است و نمایندگی همدان رسماً ثبت شده و سفیران اهدای عضو دغدغه مند هستند.

حمیدی خاطرنشان کرد: اقدام و قدم برداشتن در راه نحات یک انسان تأثیر خوبی دارد و مثابه نجات دادن خلق عالم است.

وی با تصریح بر اینکه آمار مغز مرگی بالا است، گفت: در فروردین ماه امسال بیش ۵۰۰ نفر فوت کردند و سالانه ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر در تصادفات از بین می‌روند.

حمیدی با بیان اینکه بهترین سن اهدای عضو بین ۲۰ تا ۳۰ سال است، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۵ هزار نفر به اهدای عضو احتیاج دارند.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو استان همدان با اشاره به اینکه هر ۱۰ دقیقه یک نفر به جمعیت نیازمند اهدای عضو اضافه می‌شود، عنوان کرد: روزانه ۷ تا ۱۰ نفر به دلیل نداشتن عضو پیوندی فوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر بیمار مغزی سن ۲۰ تا ۴۰ سال سه تا چهار عضو را می‌تواند اهدا کند، خواستار فرهنگسازی در این زمینه شد.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو استان همدان از اهدای عضو ۲۰۰ همدانی خبر داد و گفت: ۳۰ هزار نفر از استان همدان در سامانه انجمن اهدای عضو ثبت‌نام کردند.