اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه ناپایدار جوی از فردا وارد استان اردبیل می شود به طوری که سرعت وزش باد به تدریج افزایش می یابد و تا ظهر سه شنبه تداوم خواهد داشت.

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: سامانه ناپایدار از فردا وارد استان اردبیل می‌شود به طوری که سرعت وزش باد به تدریج افزایش می‌یابد و تا ظهر سه شنبه تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز جو استان پایدار خواهد بود، افزود: با توجه به جهت جریانات جنوبی افزایش محسوس دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس در روزهای یکشنبه و دوشنبه شاهد خواهیم بود و از فردا عصر با تشکیل هسته گردوخاک در کشور عراق و وزش بادهای جنوبی، در استان نیز غلظت گردوخاک افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: همچنین با فعالیت سامانه ناپایدار در استان از عصر روز دوشنبه هفته جاری بارش‌های باران آغاز می‌شود که این بارندگی‌ها ابتدا به صورت رگبار گاهی توأم با رعد و برق خواهد بود، اما از عصر سه شنبه با شمالی شدن جهت جریانات هوا ضمن کاهش محسوس دما، بارش باران در غالب مناطق استان تداوم خواهد داشت.

محمدی ادامه داد: این سامانه تا ظهر پنجشنبه هفته جاری در استان تداوم خواهد داشت و تمرکز بارندگی‌ها در نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود لذا به همشهریان توصیه می‌شود به هشدار سطح زرد شماره ۱۶ مرکز پیش بینی استان اردبیل توجه کنند.