شهرکرد- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس ۸۰۰ عنوان برنامه در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ منوچهر ذوالفقاری ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و گرامی داشت هشت سال دفاع مقدس ۸۰۰ عنوان برنامه در قالب ۴۳ ویژه برنامه در سراسر چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی به مراسم تجلیل از ۴۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در استان اشاره کرد و ادامه داد: این مراسم همزمان با سوم خرداد ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری اجرای صبحگاه مشترک نیروی نظامی و انتظامی و نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس، روایتگری پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری آئین شب شعر با موضع دفاع مقدس، اجرای پویش «سلام فرمانده»، رژه موتوری و برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری را از جمله برنامه‌های مهم در استان دانست و افزود: این ویژه برنامه‌ها در راستای هدف‌های بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

سرهنگ ذوالفقاری با بیان اینکه شعار این هفته «ما مقاوم هستیم» است، مطرح کرد: سعی شده در این برنامه‌ها فرهنگ ایثار و شهادت ترویج داده شود و از خود گذشتگی شهدا، رزمندگان، جانبازان و خانواده‌های آن‌ها به نسل جوان معرفی شود.

وی به روند ساخت و ساز موزه دفاع مقدس در شهرکرد اشاره کرد و گفت: ساختمان این موزه که از سال ۸۹ در مرکز استان کلنگ زنی شده است تا کنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: مساحت این موزه بیش از شش هکتار است که محوطه موزه در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.