رژیم صهیونیستی مانع سفر هیئت پارلمانی اروپا برای تحقیق پیرامون ترور خبرنگار فلسطینی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا سفر به مناطق اشغالی فلسطین را بدلیل عدم صدور روادید از سوی تل آویو از دست داد.

قرار بود تا این هیئت اروپایی مسائل میدانی مربوط به شهادت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی را بررسی کند که سرانجام تل آویو به آن‌ها مجوز سفر نداد.

«مانو پینِدا» از جمله اعضای این هیئت اروپایی گفت: اسرائیل جلوی کار این هیأت پارلمانی اروپایی را گرفت و همچنین از سفر این هیئت به نوار غزه نیز جلوگیری کرده است.

همچنین «رابرت متسولا» رئیس پارلمان اروپا با ابراز تأسف از این اقدام رژیم صهیونیستی خواستار بررسی ابعاد ترور خبرنگار فلسطینی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت نه چندان تازه خود مدعی شده که ابوعاقله در میان تیراندازی فلسطینی‌ها و نظامیان این رژیم گرفتار شده است. هر چند رسانه‌ها و شاهدان عینی گزارش‌های خلاف این را تأیید می‌کنند، مبنی بر اینکه در آن روز هیچ درگیری یا تیراندازی در منطقه نزدیک به محل حضور شیرین رخ نداده است.

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا به سرعت نامه نمایندگان دموکرات کنگره را محکوم کرد و مدعی شد این نامه زمینه قتل شیرین را نادیده گرفته و تلویحاً تل آویو را مقصر قتل وی دانسته است.