بوشهر- معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: باید معیشت در کنار ارتقای نیروی انسانی در هلال احمر مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نامدار عبدالهیان ظهر سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل هلال‌احمر جدید استان بوشهر اظهار داشت: عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۶۱ منجر شد و باید این روز را قله ظفرمندی و اوج شکوه دوران دفاع مقدس دانست چراکه این مقطع زمانی یادآور رشادت، رادمردی و جان‌فشانی مردانی است که با سلاح ایمان، عزت و خودباوری در برابر تمامیت‌خواهی و ستمگری استکبار و مرتجعان منطقه ایستادند و به پیروزی رسیدند.

وی افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی که با گوش فرادادن به ندا و فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، انواع توطئه‌ها و نیرنگ‌های دشمنان را پس از پیروزی انقلاب با جان‌فشانی و ایثار، در نطفه خفه کرده بودند، در دوران ۸ سال دفاع مقدس نیز با ایستادگی و مقاومت در دفاع از دین و شرف و ارزش‌های مقدس این آب‌وخاک مجاهدت ورزیدند و با نهادن جان خویش در طبق اخلاص، حماسه‌های ماندگار و بی‌نظیری چون حماسه آزادسازی خرمشهر را رقم زدند و اجازه ندادند تا حتی یک وجب از خاک کشور در دست دشمن باقی بماند.

عبدالهیان گفت: هلال‌احمر یک سازمان مردمی است و وظیفه اصلی ما در هلال‌احمر امدادونجات است و امدادونجات پیشانی هلال‌احمر عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر با نگاه و رویکرد بشردوستانه است. هلال‌احمر طبق وظایف بین‌المللی خود باید در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ و غیره در داخل و خارج مرزها به امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان این حوادث کمک کند

وی افزود: هلال‌احمر به دستگاه مردمی و همیشه در کنار مردم قرار دارد در طول سال‌ها شاهدیم خدمات ویژه‌ای را علاوه بر امدادی، در حوزه‌های درمانی و داروخانه به هم‌وطنان ارائه داده که این مهم زبانزد همگان است.

عبدالهیان در خصوص نقش بی‌بدیل سرمایه‌های انسانی در پیشبرد اهداف هلال‌احمر گفت: نیروی انسانی مهم‌ترین و ارزشمندترین بخش و عاملی حیاتی در بقای هلال‌احمر است که می‌بایست در کنار ارتقا نیروی انسانی به معیشت آنان توجه کرد زیرا هیچ سازمانی بدون نیروی انسانی ماهر و امکانات لجستیکی مفهوم ندارد

وی افزود: حتی پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری‌های جدید نتوانسته نقش و اهمیت نیروی انسانی در هلال‌احمر و سپردن امور به جوانان برنامه محور و مدیر و صادق و کارساز را کم‌رنگ کند.

عبدالهیان در پایان از خدمات صادقانه غلامرضا حاجیانی و تیم مدیریتی ارشد هلال‌احمر استان تشکر کرد و گفت: در جمهوری اسلامی بحث تغییر سنگر است و همکاری و تعامل در برنامه‌های هلال‌احمر استان و حضور در صحنه و تلاش و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در اولویت کاری هلال‌احمر گیرد.

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر با حضور نامدار عبدالهیان معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال‌احمر و مدیران دستگاه‌های اجرایی و پرسنل جمعیت هلال‌احمر برگزار و ایزدپناه با حکم رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور جایگزین حاجیانی به‌عنوان مدیرعامل این جمعیت در استان بوشهر منصوب شد.