اراک - رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیرگفت: برنامه دولت احداث ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در قالب انرژی‌های بادی و خورشیدی و سایر انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله زیست‌توده در سراسر کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود کمانی در جلسه امضا تفاهم‌نامه مشترک میان استانداری مرکزی و وزارت نیرو در زمینه سرمایه گذاری انرژی‌های تجدید پذیر اظهار کرد: برنامه دولت سیزدهم احداث ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر در قالب انرژی‌های بادی و خورشیدی و سایر انرژی‌های تجدید پذیر از جمله زیست‌توده در سراسر کشور است که ظرف مدت ۴ سال احداث می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به پتانسیل بسیار بالایی که کشور ما در حوزه انرژی تجدید پذیر دارد دولت عزم جدی در این زمینه دارد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق افزود: اولین مرحله این کار ۴ هزار مگاوات انرژی نیروگاه‌های خورشیدی است که با کمک استان‌ها ساختگاه‌ها شناسایی شده است و شرکت‌کنندگان که بخش خصوصی هستند در مناقصه پیشنهادات خود را می‌دهند و پس از انعقاد قرارداد احداث شروع می‌شود.

کمانی با اشاره به اهمیت تأمین تجهیزات نیروگاه‌ها گفت: تأمین تجهیزات این نیروگاه‌ها باید از طریق دانشگاه‌ها انجام شود زیرا این کار دانش بنیان است.

وی افزود: در استان مرکزی مجموعه‌های بسیار قوی وجود دارد که در حال احداث زیر ساخت‌های لازم برای تولید پنل‌های خورشیدی هستند.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق بیان کرد: در سال گذشته با حضور وزیر نیرو مرحله اول تولید سلول‌های خورشیدی در شهرستان خمین افتتاح شد که به سرعت در حال پیشرفت است.