بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: نمایندگان مجلس باید قوانین وضع شده را برای مردم تشریح کنند تا مردم با فهم آن، بتوانند مسئولان را در اجرا همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: تمامی مذاهب اسلامی مدیون حرکت علمی امام صادق (ع) هستند به‌گونه‌ای که پیروان آن‌ها در سالروز شهادت این امام همام به عزاداری می‌پردازند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: بیشترین احادیث در مسائل فقهی، اخلاقی و اعتقادی از امام صادق (ع) است و آن حضرت بیشترین شاگردان را تربیت کردند تا جایی که همه مذاهب اسلامی در بحث‌های حقوقی و فقهی وامدار این امام هستند.

وی افزود: در این میان مذاهب اسلامی برای قدردانی از اقدامات علمی امام صادق (ع) باید همواره ویژگی اخلاقی این امام را در جامعه برای جوانان تبیین کنند.

حجت الاسلام نوری با تاکید بر اینکه در اسلام بر حفظ آبروی مسلمانان بسیار تاکید شده است، گفت: ترور شخصیت بدتر از کشتن یک نفر است به گونه‌ای اگر عیوب شخصی توسط برخی ناآگاه نمایان شد و ما نیز عیوب این فرد در فضای مجازی باز نشر کردیم، بی تردید شیطان در ما نفوذ کرده است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: در این میان مسلمانان به جای تخریب و ترور شخصیت افراد باید خوبی‌ها و صفات پسندیده یکدیگر را باز گو کنند تا شاهد گسترش مهر و محبت در جامعه باشیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند، نمایندگان قانونی را که وضع می‌کنند، باید درباره آن برای مردم توضیح دهند تا مردم با فهم آن مسؤولان را همراهی کنند.

حجت الاسلام نوری در پایان گفت: همچنین نمایندگان نباید در انتصابات دخالت کنند، بلکه باید همراه دیگر مسؤولان مسیر توسعه در هر استانی ریل گذاری و مشخص کنند.‌