معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت (IHIT) در ارمنستان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چند سالی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت را در دیگر کشورها راه‌اندازی کرده است تا بازار جهانی محصولات دانش‌بنیان توسعه یابد.

این مراکز به نوعی زمین بازی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی محسوب می شوند که توانمندی صادرات محصولات باکیفیت خود را دارند و می توانند عرضه کننده نوآوری ها و توانمندی های فناورانه ایرانی به بازار بین‌المللی باشند.

خانه‌هایی که تاکنون در کشورهایی چون روسیه، ترکیه، چین، سوریه و کنیا راه‌اندازی شده است و به زودی، کشور ارمنستان و عراق نیز به جمع این کشورها خواهند پیوست. در همین راستا و بر اساس فراخوان منتشر شده از سوی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگزاران صادراتی که توانمندی تخصصی، تجربی و دانشی برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و خلاق به کشور ارمنستان را دارند می توانند در این کار مشارکت کنند.

کارگزارانی که سابقه حضور و فعالیت اقتصادی در کشور ارمنستان دارند، در یکی از کشورهای اوراسیا شرکت ثبت کرده‌اند یا با حوزه فناوری و دانش‌بنیان آشنایی دارند واجد شرایط برای مشارکت در این فراخوان هستند و پس از تایید نهایی از سوی معاونت علمی و فناوری به عنوان کارگزاران صادراتی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب می شوند.

علاقه مندان تا ۱۶ خردادماه سال ۱۴۰۱ برای ثبت نام در این فراخوان فرصت دارند.