سمنان- سرپرست سازمان بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۴۴۸ نفر در استان تحت حمایت این سازمان قرار دارند، گفت: ۱۳ هزار نفر از این بین معلولیت جسمی و ذهنی دارند.

محمود منطقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۲۷ هزار و ۴۴۸ نفر در استان تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند، اظهار داشت: در مجموع ۱۶ هزار و ۵۱۱ پرونده در بهزیستی این استان خدمات دریافت می‌کنند.

وی افزود: ۱۳ هزار و ۲۰۵ نفر افراد دارای معلولیت از خدمات متنوع این سازمان بهره مند می‌شوند.

سرپرست بهزیستی استان سمنان با تاکید بر اینکه سه هزار و ۳۰۶ نفر در حوزه اجتماعی بهزیستی استان سمنان خدمات دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰ فرزند از نوزادی تا ۱۸ سال تحت حمایت این سازمان در خانه‌های نگهداری کودکان و نوجوانان زندگی می‌کنند.

منطقی با اشاره به ساماندهی ۲۰ هزار ۷۵۵ کودک سه تا شش سال در طرح غربالگری بینایی سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: تاکنون ۹۸۸ کودک مشکوک در این طرح شناسایی و از معلولیت آنها جلوگیری شده است.

وی ارائه مشاوره در بخش‌های مختلف اجتماعی و فرزند پروری را از دیگر خدمات مهم این سازمان برشمرد و گفت: تا کنون بیش از چهار هزار نفر در مراکز مشاوره غیر دولتی و ۱۷۷ نفر در مراکز دولتی این سازمان از خدمات مشاوره‌ای بهره مند شدند.

سرپرست سازمان بهزیستی استان سمنان یادآور شد: تعداد دو هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات اشتغال‌زایی این سازمان بهره مند شدند و یک هزار و ۵۲۰ توان خواه در ۳۸ مرکز نگهداری روزانه و شبانه روزی این سازمان نگهداری و خدمات مراقبتی دریافت می‌کنند.

منطقی با اشاره به اینکه بهزیستی استان سمنان جز استان‌های موفق در پیشگیری از شیوع کرونا در مراکز توانبخشی و نگهداری کشور بوده است، ابراز داشت: با تلاش‌های شبانه روزی موارد فوتی در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان سمنان کمتر از سال‌های قبل از این بیماری بوده است.