اردبیل- مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: استانداردسازی آسانسورهای نصب شده در دستگاه های دولتی مراکز درمانی، اماکن عمومی و مراکز اقامتی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استانداردسازی آسانسورهای نصب شده در دستگاه‌های دولتی مراکز درمانی، اماکن عمومی و مراکز اقامتی لازم و ضروری است که در این رابطه مکاتبات متعددی با ارگان‌های ذیربط انجام شده است.

وی با بیان اینکه آسانسورهای نصب شده به صورت مستمر بازرسی و پایش می‌شود، افزود: آسانسور دستگاهی بوده که به صورت دینامیک در حال کار کردن است بنابراین هر سال باید بازرسی و معاینه فنی شود و گواهینامه تأیید ایمنی کیفیت بگیرد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: بهره برداری از آسانسورهای منصوبه دستگاه‌های دولتی، مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و مراکز تجاری در سطح استان بدون گواهینامه معتبر ایمنی غیرقانونی است و در صورت مشاهده با هماهنگی دادستانی نسبت به پلمب آنها اقدام خواهد شد.

علایی ادامه داد: در حال حاضر آسانسورهای برقی و هیدرولیک مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند، لذا کلیه ساختمان‌های نوساز دارای آسانسور، باید استانداردسازی و صاحبان آنها باید تاییدیه ایمنی آسانسور را دریافت نمایند، ضمن اینکه برابر مقررات، پایان کار این ساختمان‌ها، از طرف شهرداری‌ها منوط به دریافت مجوز استاندارد است.