پلدختر- امام جمعه پلدختر گفت: برنامه‌های ویژه ۱۴ خرداد به مناسبت گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه‌ها و مکتب امام خمینی (ره) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن موسوی روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت ارتحال امام راحل در شهرستان پلدختر اظهار داشت: گفتار، رفتار و اندیشه‌های امام (ره) بهترین الگو و درس پیش روی متولیان امر در انقلاب اسلامی است که باید به آن عمل کرد.

وی افزود: نباید برای فرهنگ سازی و تبیین مکتب امام که برگرفته از دین مبین اسلام و ترسیم کننده ادامه راه و روش انبیا و اولیا است تنها به فرصت زمانی و مناسبتی مانند گرامیداشت سالگرد امام اکتفا شود بلکه توصیه‌ها و سفارشات بنیانگذار انقلاب اسلامی باید در همه حال نصب العین و فراروی مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه پلدختر گفت: امام راحل در سخنرانی و فرمایشات خود در تمام حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و… به مسائل پرداخته‌اند که باید همیشه از آن درس گرفت و سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی قرار داد.

حجت الاسلام موسوی افزود: بنابر این پیشنهاد می‌شود در ورودی و خروجی ادارات و نهادها سخنانی از امام راحل در تابلو اعلانات نصب شود تا همواره جلوی دید مسئولان باشد که این خود یک امر به معروف نیز محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: امروز دشمنان در راستای مخدوش کردن چهره واقعی امام و سایر ارزش‌های دینی و مقدسات تلاش زیادی می‌کند اما هیچگاه نمی‌توانند موفق شوند زیرا خداوند در قرآن می‌فرماید «کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت».

امام جمعه پلدختر افزود: تلاش دشمنان از دیرباز این بوده که جان اسلام را بگیرند اما آنان هیچوقت موفق نشدند و نخواهند شد که خداوند بهترین مکرکنندگان است و مکر و فتنه‌های آنان را خنثی و به خودشان بر می‌گرداند.

حجت الاسلام موسوی گفت: دشمن در این راستا حتی با حیله‌ها و ترفندهای گوناگون و توهین و اهانت به مقدسات و حتی کلام الهی سعی در کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی دارد و در صدد مخدوش کردن ذهن نوجوانان و جوانان ایرانی نسبت به این ارزش‌ها است.

وی افزود: دشمن در طول انقلاب اسلامی نسبت به اراده پولادین ملت مؤمن و ولایی ایران اسلامی در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های دینی خود شناخت کامل پیداکرده به همین خاطر از هر فتنه و ترفندی علیه این اراده پولادین استفاده می‌کند و از همین رو طی روزهای اخیر واکنش‌های زیادی نسبت به سرود سلام فرمانده و دهه نودی های ما نشان دادند و از درون سوخته‌اند.

امام جمعه پلدختر یادآور شد: بر این اساس عده‌ای نیز در داخل کشور دانسته یا ندانسته آتش بیار معرکه دشمن می‌شوند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند در صورتی که این یک ظرفیت و فرصتی از طریق هنر برای معرفت افزایی نسل جدید نسبت به امام زمان (عج) و عنایت خداوند است.

حجت الاسلام موسوی افزود: مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) روز پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه جاری ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی در مسجدامیرالمومنین (ع) شهر پلدختر برگزار می‌شود.