دولت اسلام آباد و گروه تحریک طالبان پاکستان با میانجی گری طالبان افغانستان برای تمدید نامحدود آتش بس به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه داون، دولت پاکستان و گروه موسوم به تحریک طالبان پاکستان بر سر وضع آتش بس نامحدود به توافق نظر رسیدند.

گزارش های رسانه ای به استناد توافق طرفین می گوید مذاکرات دو جانبه تا یافتن راه حلی برای پایان دادن به نزدیک به دو دهه خصومت ها در مناطق مرزی پاکستان ادامه می یابد. آنگونه که منابع آگاه گفتند تمدید آتش بس که بنا به توافق قبلی شب گذشته به پایان رسید، حاکی از پیشرفت قابل توجه گفتگوهای دو طرف به میزبانی کابل، پایتخت افغانستان است.

بنا به اعلام منابع آگاه، دو طرف دیدارهای جداگانه با «ملا محمد حسن آخوند» سرپرست نخست وزیری طالبان داشتند و پس از آن در خصوص تمدید آتش بس به توافق رسیدند. دولت اسلام آباد و گروه تحریک طالبات همچنین توافق کردند آتش بس دو جانبه را برای زمان نامحدود تمدید کنند و مذاکرات را برای پایان دادن به درگیری ها ادامه دهند. درگیری میان دو طرف در این سالها جابجایی گسترده و کشتار هزاران نفر را در منطقه قبیله ای پاکستان به بار آورده است.

گروه تحریک طالبان پاکستان مسئول بسیاری از حملات مرگبار در این کشور است و سال ۲۰۲۱ اولین دور مذاکرات دو جانبه با دولت پاکستان به آتش بس یک ماهه میان دو طرف انجامید.