تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۷

مجموعه مقالات منتخب نهمین همایش داخلی حکیم ملاصدرا با عنوان "فلسفه سیاسی در حکمت ملاصدرا " در 310 صفحه از سوی بنیاد حکمت اسلامی صدرا انتشار یافت.

خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه : کتاب " فلسفه سیاسی در حکمت ملاصدرا " مشتمل بر 26 مقاله است که از نهمین همایش بزرگداشت روز ملاصدرا انتخاب و از قالب گفنار به نوشتار در آمده اند. این همایش اول خرداد ماه 1385 در تهران برگزار شده است.

حکمت عملی در حکمت متعالیه از سید محمد خامنه ای ، سیاست در اخلاق ناصری از محمد خوانساری ، مهدویت و مقام عمل از غلامحسین ابراهیمی دینانی، نسبت ظاهر و باطن میان سیاست و شریعت از مصطفی محقق داماد، مقایسه میان نظر ملاصدرا و فارابی درباره "رئیس اول مدینه" از رضا اکبریان، ضرورت ارائه اندیشه سیاسی مبتنی بر دیدگاه صدرای از حمید رضا آیت اللهی عناوین برخی مقالات درج شده در این کتاب است .

 از دیگر مقالات ارائه شده می توان به مبانی اندیشه نظری و سیره عملی صدر المتالهین در سیاست، سیات و حکومت در حکمت متعالیه قانون متعالی رمز مدینه فاضله صدرایی، مبانی و ارکان حکمت سیاسی متعالیه، دموکراسی و خلافت الهی در اندیشه سیاسی صدرا، انسان شناسی و سیاست مدن، مقایسه اندیشه سیاسی ملاصدرا با نظریه سیاسی ابن باجه و ابن طفیل و ابن رشد، نقش دین در اداره جامعه از نظر حکمت متعالیه اشاره کرد.