اصفهان- به میمنت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت، کاروان بزرگ دختران اصفهانی با شعار «در مسیر خواهر خورشید» و با حضور خادمان آستان قدس رضوی راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، به میمنت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت، کاروان بزرگ دختران اصفهانی با شعار «در مسیر خواهر خورشید» صبح پنجشنبه از میدان لاله به سمت حرم خواهر امام رضا (ع) همراه با گلباران حرم و نقاره زنی، راهپیمایی کردند.

علی جمشیدبیک، مسئول کمیته فرهنگی قرارگاه اجتماعی شهید سلیمانی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این برنامه با حضور پرشور هزاران نفر از بانوان منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان برگزار شد که در نتیجه مشارکت و همکاری مسئولان فرهنگی منطقه ازجمله کانون‌های فرهنگی و مساجد، بسیج خواهران، شهرداری و خادمان آستان حرم حضرت زینب (س) با شعار در مسیر خواهر خورشید شکل گرفته است.

وی افزود: در این برنامه از مدارس منطقه، پایگاه‌های بسیج خواهران و دیگر گروه‌های مردم نهاد و تشکل‌ها دعوت شده تا با حضور خود نقش آفرینی کنند.

شهادت جانباز ۷۰ درصد و زنده شدن خاطره دفاع مقدس

دبیرکانون‌های فرهنگی منطقه ۱۴، هدف از برگزاری این مراسم را تقدیر از بانوان محجبه و انجام رزمایشی با حضور بانوان به نشانه تعهد و پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا و عقاید دینی عنوان کرد و گفت: در طول مسیر، برپایی موکب‌ها توسط مردم و استقبال از حضور خادمان آستان قدس در اصفهان همراه با تشییع شهید والامقام، جانباز ۷۰ درصد بود که بعد از سال‌ها تحمل درد، به شهادت رسید و این اتفاق، خاطره دفاع مقدس را برای ما زنده کرد.

وی تشکیل قرارگاه اجتماعی شهید سلیمانی را در نتیجه تعامل و هم افزایی مسئولان اجرای منطقه دانست که شهرداری، تشکل‌های مردم نهاد، سازمان اوقاف و کانون‌های مساجد و اهالی منطقه به صورت یک دست در مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی عمل کنند.

برنامه‌های شاخص بقاع متبرکه در دهه کرامت

در ادامه، حجت الاسلام محسن صادق زاده، مدیر حرم حضرت زینب (س) با گرامیداشت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، از برگزاری برنامه‌هایی توسط بقاع شاخص در دهه کرامت خبر داد و گفت: آستان قدس و حرم حضرت معصومه (س) قطب‌های چهارم و پنجم زیارت اهل بیت شناخته می‌شوند و برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت آنها در دهه کرامت برگزار می‌شود.

صادق زاده، شعار دهه کرامت را "اصفهان با حرمش، صحن و صحرای مشهد است"، عنوان کرد و گفت: چون حضرت زینب (س) خواهر امام رضا (ع) هستند، حرم ایشان نیز یادآور بارگاه حضرت است و براین اساس، ۱۳ رسته فعالیت با الگوبرداری از آستان قدس در حرم حضرت زینب (س) اجرا می‌شود.

اجتماع بانوان منطقه ۱۴ اصفهان

وی در بیان برنامه‌های شاخص توضیح داد: اجتماع عظیم بانوان منطقه ۱۴ با مشارکت شهرداری، هیئت، مساجد و کانون‌ها با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از خادمان آستان قدس که از مشهد به اصفهان آمده‌اند را در برنامه گنجانده شده و سخنرانی حجت الاسلام کشاورز، سرود، مراسم گلباران در روز هشتم ذی‌القعده و دیگر برنامه‌های متنوع نیز برگزار خواهد شد.

همچنین، خدمت رسانی کریمانه و برپایی میزهای خدمت برای زائران در زمینه پایش سلامت، خدمات مشاوره، بینایی‌سنجی و برپایی جشن و سخنرانی در مساجد شاخص اصفهان، توزیع روزانه ۴۰۰ پرس غذای گرم ویژه نیازمندان ازجمله فعالیت‌ها در این ایام است.