رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگرانی درباره کاهش جمعیت فقط مختص جمهوری اسلامی نیست و دغدغه تمام کشورها است، گفت: باید نگاه جدی به موضوع فرزند آوری در گیلان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست تبیینی و توجیهی جمعیت در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه جمعیت مسئله‌ای جهانی است، اظهار کرد: نگرانی درباره کاهش جمعیت فقط مختص جمهوری اسلامی نیست و تمام کشورها امروزه به این موضوع توجه ویژه دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان افزود: اگر کاهش نرخ رشد جمعیت تا ۵۰ سال آینده ادامه یابد نژاد گیلک حذف می‌شود لذا افراد وطن دوست باید به این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌هایی که فرزند کمتر دارند به آسیب‌های روحی بیشتری دچار می‌شوند، ادامه داد: طبق گفته یکی از کارشناسان حوزه زنان و زایمان، کاهش فرزند آوری عامل بسیاری از بیماری‌ها در حوزه زنان است.

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به افرایش نرخ باروری در استان گیلان، تصریح کرد: جمعیت گیلان باید همانند طبیعت آن سبز باشد.

ابر بحران جمعیت در گیلان جدی است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه با ابر بحران جمعیت مواجه هستیم، بیان کرد: این مشکل در گیلان به عنوان پیرترین استان کشور ویژه‌تر بوده و دغدغه همه ما است.

محمدباقر باقرزاده افزود: اقدامات انجام شده درباره افزایش جمعیت اگر چه خوب است اما با توجه به شرایط کافی نیست و باید جدی تر در این حوزه عمل کنیم.