البرز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: برای کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب باید مدیریت پسماند در محیط شهری به صورت صورت گیرد.

به گزارش خبرگزار مهر، امیر جاویدپور بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه استانی جمعیت سگ‌های بلاصاحب استان البرز که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: حسب دستور استاندار مبنی بر جمع آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد این جلسه با محوریت مدیریت پسماند و کاهش سگ‌های بلاصاحب برگزار شد.

وی با تاکید بر امنیت جانی و امنیت روانی شهروندان استان البرز به عنوان اولویت اول و مهم در این امر بیان کرد: جمع‌ آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد با نگهداری در مکان‌های مخصوص و عقیم سازی سگ‌های بلا صاحب امری ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با بیان اینکه در دنیا سالانه ۱۰ میلیون نفر به دنبال گزارش حیوانات هاری به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد عامل بیماری هاری گزارش سگ‌های بلاصاحب هستند.

وی بیان کرد: برای کنترل جمعیت سگ‌های بلا صاحب باید مدیریت پسماند در محیط شهری به صورت صورت گیرد که سگ‌های بلاصاحب از محل این پسماندها رها شده و کنترل شده تغذیه نکنند.

وی با بیان اینکه مدیریت درست و علمی بودن بدون سوار شدن بر موج احساسات کمک می‌کند تا در آینده جمعیت سگ‌های در محیط شهری کنترل شود، گفت: همان‌طوری که گفته شد مدیریت پسماند و عدم غذا رسانی توسط مردم بر سگ‌های بلا صاحب و عقیم سازی باعث کنترل می‌شود.

جاویدپور اظهار کرد: سگ‌ها در طبیعت آسیب‌های مستقیم و غیر مستقیم بر حیات وحش دارند که با برنامه ریزی و مدیریت و همکاری کلیه دستگاه‌های متولی می‌توانیم در حفاظت محیط زیست کوشا باشیم.

در این نشست شهرداری کرج موظف شد زمین را جهت نگهداری سگ‌های بلا صاحب معرفی و همچنین پس از موانع قانونی از طریق یک یا دو پیمانکار نسبت به ساماندهی سگ‌های ولگرد اقدام کنند.