مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه تهران از تغییر در آیین نامه ارتقا اساتید خبر داد و گفت: باید معیارهایی را در آیین نامه مورد استناد قرار دهیم که ارائه دهنده شخصیت و در کیفیت عملکرد استاد باشد.

محمد میره ای در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مبحث تحول در محتوای آموزشی، عناوین و رشته ها اظهار داشت: طبق آیین نامه وزارت علوم، برنامه درسی هر رشته، ۵ سال یکبار باید مورد بازنگری قرار بگیرد؛ به ویژه اینکه ما دانشگاه تهران هستیم و اجازه اصلاح و بازنگری برنامه ها را داریم. لذا در روزهای اخیر این روند شدت بیشتری گرفته و دانشکده ها با سرعت بیشتری در حال بازنگری برنامه ها هستند و دائما در شورا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به تاکید رییس دانشگاه تهران بر موضوع بازنکری برنامه های درسی گفت: با توجه به جهت گیری دکتر مقیمی در زمینه دانشگاه کارآفرین و مسئولیت های اجتماعی، واحد های درسی با رویکرد همین موارد بازنگری و تنظیم می شود.

وی درباره تغییر در آیین نامه ارتقاء هیات علمی گفت: رئیس دانشگاه از سال گذشته و همزمان با عهده دار شدن مسئولیت دانشگاه بر این باور بود که در خصوص ارتقا نباید صرفا توجه به معیارهای خشک قدیمی که شامل مقاله ISI و این موارد است اکتفا کنیم و در کنار آن باید با درجه اهمیت بالاتر، معیارهایی را مورد استناد قرار دهیم که ارائه دهنده شخصیت و کیفت عملکرد استاد و عضو هیات علمی؛ به لحاظ منش تدریس و منش معلمی باشد.

میره ای ادامه داد: در همین راستا پیشنهادهایی بویژه با تاکید بر مواردی همچون تهیه طرح های کاربردی و حل مشکلات جامعه به کمیسیون های تخصصی از جمله کمیسیون علوم رفتاری رسیده و همکاران در حال بازنگری آیین نامه ارتقاء هستند.