وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش دریایی گسترده روسیه در اقیانوس آرام با مشارکت ۴۰ کشتی جنگی و هواپیماهای نظامی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش دریایی گسترده این کشور در اقیانوس آرام با مشارکت ۴۰ کشتی جنگی و حضور هواپیماهای نظامی خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام این خبر آمده است که رزمایش نظامی مذکور در فاصله زمانی ۳ تا ۱۰ ژوئن برگزار و در آن، عملیات دریایی برای یافتن و انهدام زیردریایی‌های دشمن شبیه سازی می‌شود.

اعلام خبر برگزاری این رزمایش در حالی است که خبرگزاری اینترفکس صبح روز چهارشنبه گذشته به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروهای ارتش روسیه رزمایشی اتمی را در منطقه «ایوانوو» در شمال شرقی مسکو برگزار کرده است. بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، در این رزمایش موشک‌اندازهای بالستیک از نوع «یارس» مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در این رزمایش یک هزار نیروی ارتش روسیه مشارکت خواهند داشت.

در خبری دیگر، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پنجاه و یکمین رزمایش دریایی عملیات بالتیک موسوم به «بالتاپس -۲۲» را با حضور ۷ هزار نظامی در روزهای ۵ تا ۱۷ ژوئن (۱۵ تا ۲۷ خرداد ماه) برگزار خواهد کرد. بر اساس بیانیه منتشر شده توسط دبیرخانه این سازمان نظامی، در این رزمایش کشورهای ترکیه، بلژیک، بلغارستان، دنمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، سوئد، انگلیس و آمریکا شرکت خواهند کرد.

این رزمایش‌های نظامی در شرایطی انجام می‌شود که تنش‌های مسکو و غرب بر سر اوکراین شدت یافته است. به دنبال آغاز جنگ اوکراین، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ضمن اعمال فشارهای زیاد علیه روسیه کمک‌های تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی به اوکراین ارائه کرده‌اند.