عضو شورای مرکزی حزب الله در سخنانی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از مظلومان و حقوق جهان اسلام در برابر متجاوزان دست بالا را داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، شیخ حسن البغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در سخنانی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران نخستین مدافع آرمان فلسطین و امنیت لبنان در برابر متجاوزان بوده است.

وی در سخنرانی در جریان مراسم سی و سومین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: مؤسس جمهوری اسلامی توانست انقلابی مستقل از شرق و غرب برپا کند؛ انقلابی که که شایسته الگو قرار گرفتن در اصلاحات اساسی و دفاع از منافع مسلمانان جهان است.

عضو شورای مرکزی حزب الله در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران همیشه یاور فلسطینیان بوده است، توضیح داد: ایران از هر شخصیت آزاده و ارزشمندی را که می‌خواهد از کشورش محافظت کند یا آن را از اشغال اجنبی آزاد کند، حمایت می‌کند. در جریان آزادسازی اراضی جنوب لبنان و حمایت از از آن در برابر تجاوز صهیونیست‌ها نیز دست بالا را داشته است.

البغدادی در ادامه خاطر نشان کرد: به کسانی که همچنان روی آمریکایی‌ها حساب می‌کنند تا کسانی را که لبنان را از دست اسرائیلی‌ها و داعش آزاد کردند و از آن محافظت کردند، تحت فشار قرار دهند، می‌گوئیم باید ناامید شوید.

وی افزود: تجربه بس است دیگر! بهتر است شما و نوچه هایتان در این سیاست غلط تجدید نظر کنید چراکه به شما اطمینان می‌دهم که به نتیجه مثبتی نخواهید رسید. به شما و اربابانتان اجازه نمی‌دهیم ذره‌ای از خاک لبنان و آبروی لبنانی‌ها را به منظور تأمین امنیت صهیونیست‌ها ویران کنید.