زلنسکی در آخرین سخنرانی خود بر بدست آوردن پیروزی در جنگ با روسیه تاکید کرد و همزمان مقامات اوکراینی از آزادسازی بخشی از مناطق تحت تصرف روسیه خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین با نادیده گرفتن تهدید ارتش روسیه به مردم خود وعده پیروزی داد.

با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از حمله روسیه، اوکراین همچنان به مقاومت شدید خود ادامه می‌دهد و روسیه اکنون بر تصرف قلمرو در شرق متمرکز شده است.

شامگاه جمعه نیز زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی گفت: «پیروزی از آن ما خواهد بود.»

همچنین «الکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین از متحدان کشورش خواسته است که پس از «۱۰۰ روز مقاومت، شجاعت و استقامت» به تسلیح اوکراین ادامه دهند.

رزنیکوف در توییتی نوشت: «می‌خواهم از ارتش، داوطلبان و کل ملت اوکراین تشکر کنم. ما از حمایت شرکای خارجی خود قدردانی می‌کنیم و خواهان تقویت تجهیزات تسلیحاتی، توپخانه و هواپیما و سیستم‌های دفاع هوایی هستیم. پس از ۱۰۰ روز مقاومت، رشادت و استقامت، در این جنگ پیروز می‌شویم!»

از سوی دیگر، اوکراین می‌گوید نیروهای این کشور ۲۰ درصد از اراضی از دست رفته در سیویرو دونتسک را پس گرفته است. به گفته مقامات اوکراینی، نیروهای اوکراینی حدود ۲۰ درصد از اراضی را که از زمان حمله نظامی روسیه در سیویرو دونتسک از دست داده بودند، پس گرفته اند.

در این ارتباط، «سرهی گایدایی»، رئیس منطقه شرقی لوهانسک، در تلویزیون ملی اوکراین این خبر را تائید کرد و گفت: «نیروهای روسی ساعت‌ها به مواضع اوکراین حمله می‌کردند و در حال پیشروی بودند، اما مدافعانی که آسیبی ندیدند، آن‌ها را به عقب راندند.»

پیشتر نیز «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرده بود که نیروهای اوکراینی اخیراً در منطقه موفقیت‌هایی داشته اند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

برچسب‌ها