قزوین - انقلاب اسلامی آئینه عالی‌ترین زندگی توحیدی و نفی طاغوت بود که زمینه‌ای برای نفوذ و گسترش توحید در انسان‌ها و جوامع بشری را فراهم کرد.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: انقلاب اسلامی از دید امام و مقام معظم رهبری، یک تحول و دگرگونی بزرگ انسانی اجتماعی و آغاز عصر جدید برای بشر است چنانچه رهبر انقلاب در این باره می‌فرمایند «با انقلاب اسلامی در ایران و با تشکیل نظام اسلامی در این نقطه از عالم و با مبارزات طولانی که ملت ما پشت سر رهبر عظیم‌الشأنش، برای حفاظت از انقلاب و اسلام انجام داد، عصر جدیدی با خصوصیاتی متمایز با دوران قبل، در عالم به‌وجود آمد که این دوران در دنیا آغاز شده و پیش هم رفته است و تأثیرات این عصر جدید، روی ملت‌ها و دولت‌های ضعیف و نیز روی دولت‌های قوی و ابرقدرت‌ها محسوس است.» به تعبیر ایشان، این انقلاب یک رستاخیز عظیم در دنیا بلکه رستاخیز عظیم‌تری در انسان‌ها به وجود آورد که مس‌ها را به طلا تبدیل کرد.

در این میان، انقلابی‌گری تنها راه تحقق اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی و مانایی ارزش‌های انقلابی به شمار می‌آید.

اسلام ناب محمدی سبب انقلاب درونی و بیرونی می‌شود

حامد کبودوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه امام در خصوص انقلابی‌گری توجه به اسلام ناب محمدی بود.

وی افزود: امام این یقین و باور را داشتند که اسلام پاسخگوی تمام نیازها بوده و ارائه دهنده مدل‌های سعادت بشری است.

این فعال فرهنگی بیان کرد: اسلام ناب محمدی (ص) منجر به انقلاب درونی و بیرونی در زندگی فردی، اجتماعی و در نهایت تمدن اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: شناخت معارف اسلام ناب محمدی و شناخت مصداق‌های اسلام‌های آمریکایی و جعلی که توسط افراد مختلف بیان می‌شود از جمله دغدغه‌های مهم امام بود.

کبودوند گفت: اگر دیده‌ها، باورها، فعالیت‌ها، گفتار، رفتار و کردار ما بر اساس اسلام ناب محمدی باشد ما انقلابی‌ترین فرد خواهیم بود.

یکی از شاخص‌های مهم انقلابی‌گری پاسداری از اسلام است

حسین رحمانی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: انقلابی‌گری از منظر معمار انقلاب امروز باید مورد بازخوانی قرار بگیرد چراکه یکی از عناصر اصلی انقلاب اسلامی انقلابی‌گری است.

فعال سیاسی استان عنوان کرد: یکی از شاخصه‌های مهم انقلابی‌گری پاسداری از اسلام است چنانچه امام در این خصوص می‌فرمایند که حفظ اسلام در رأس تمام واجبات قرار دارد که با توجه به این جمله عمده عملکردهای یک نیرو انقلابی باید در این مسیر قرار بگیرد.

وی افزود: پاسداری از نعمت انقلاب از دیگر شاخص‌های انقلابی‌گری است به گونه‌ای که خود امام انقلاب را از نعمات الهی می‌دانستند که پاسداری از این نعمت به ویژه در عرصه‌های بین‌المللی و رسانه‌ای از ویژگی‌های بارز یک نیرو انقلابی است که در این خصوص رهبر انقلاب نیز می‌فرمایند که ما نباید با دشمن مخرج مشترک داشته باشیم حتی اگر بنا باشد حرف حقی زده شود که آن حرف تکمیل کننده پازل دشمن باشد نباید آن حرف زده شود چراکه وظیفه ما پاسداری از انقلاب است.

این کارشناس سیاسی تشریح کرد: انقلابی عمل کردن نیز ازدیگر ویژگی‌های انقلابی‌گری است که امام در این راستا افراد و مسئولین را به انقلابی عمل کردن امر می‌کنند و حتی رهبر انقلاب نیز بارها در مقابله با مسائل مختلف از جمله فساد گفته‌اند که باید به صورت انقلابی عمل کرد و ایشان بارها گفته‌اند که من سیاسی نبوده و انقلابی هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه یکی از مسائلی که امروز گریبان نیروهای انقلابی شده است عدم حفظ وحدت و انسجام است که البته امروزه نیروهای انقلابی به دنبال حل این نقیصه هستند ادامه داد: حفظ انسجام و وحدت از دیگر شاخص‌های بارز انقلابی‌گری است که امام در این باره بر این باورند که اگر می‌خواهیم اسلام و حکومت برقرار باشد و به دست استعمار استثمار گران داخلی و خارجی نیفتد باید در حفظ وحدت کلمه کوشا باشیم که اگر این اتفاق به خوبی محقق شود عمل در حوزه منویات مقام معظم رهبری گام‌های مؤثری برداشته خواهد شد.

انقلابی‌گری از مردم جدا نبودن است

رحمانی مهر مطرح کرد: انقلابی‌گری در معنای دیگر از مردم جدا نبودن است که این مؤلفه همواره مورد تاکید امام بوده و امام بر این باور بودند که باید با مردم برابر بود و در کنار مردم قرار گرفت چنانچه اگر مردم پشتیبان یک حکومت باشند آن حکومت هیچگاه سقوط نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: مقابله با نفوذ، پرهیز از تندروی، نفی هرج و مرج طلبی و اطلاعت از قانون و عادت به ساده زیستی از دیگر ویژگی‌های بارز انقلابی‌گری است که امام خمینی (ره) نیز همواره بر آن تاکید داشتند.

این فعال حوزه سیاسی در پایان گفت: امام در خصوص ساده زیستی می‌فرمایند که اگر می‌خواهید بی خوف و هراس در مقابل دشمن بایستید و از حق دفاع کرده و توطئه‌های ابرقدرت‌ها روی شما اثر نگذارد و شما را از میدان بدر نکند خود را به ساده زیستی عادت دهید و از تعلق به مال، جان و مقام بپرهیزید که در این راستا لازم است نیروهای انقلابی برای حفظ قدرت این مسئله را در دستور کار خود قرار دهند و با این نکات به مقابله با دشمن ادامه دهند.

انقلابی‌گری به معنای حاضر بودن در هر صحنه‌ای است

ابوالحسن کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: انقلابی‌گری به معنای حاضر بودن در هر صحنه‌ای است که انقلاب نیاز به حضور افراد دارد.

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین بیان کرد: انقلاب در در طول دوران خود فراز و نشیب‌های متعددی داشته است اما در تمام این دوران حضور به موقع در صحنه اتفاقات خوبی را رقم زده است.

وی افزود: توطئه‌های کردستان، گنبد و خوزستان از جمله فراز و نشیب‌های مسیر انقلاب بود که در همین راستا انقلابی‌گری مردم کردستان با تقدیم ۳۳ هزار شهید امنیت رقم خورد.

این مسئول ابراز کرد: در جنگ تحمیلی پس از انقلاب نیز انقلابی گری‌ها با حضور در جنگ اتفاق افتاد به گونه‌ای که طرف مقابل ما در عملیات بیت‌المقدس ۲۱ کشور بود که این مسئله در ملیت اسرا مشخص شد اما در همین شرایط مردم پای میدان آمده و مسبب پیروزی شدند.

وی گفت: پس از جنگ انقلابی‌گری با حضور در صحنه علم و فناوری رقم خورد و کشور را جزو کشورهای قدرتمند حوزه علم و فناوری معرفی کرد اگرچه این انقلابی‌گری نیز با تقدیم شهدای هسته‌ای همراه شد اما این حضور به موقع افراد در شرایط بود که توانست ما را سربلند کند.

کبیری ادامه داد: بار دیگر انقلابی‌گری در دفاع از مرزهای کشورهای اسلامی در قالب مدافعان حرم بروز و ظهور کرد و مردم برای دفاع از مرزهای انقلاب در کشورهای لبنان، سوریه، فلسطین، یمن و عراق حاضر شدند و بساط دانش را در هم چیدند.

وی بیان کرد: امروز دشمن توان مقابله رودر رو را ندارد و در تلاش است تا در عرصه فضای مجازی و مسائل اقتصادی و تحریم‌ها کشور را از هسته مرکزی و حکومت دور کند و با اختلال در روند اقتصادی از جمله جلوگیری از فروش نفت، صادرات و واردات، تعطیلی واحدهای تولیدی، تحصیل، بیکاری و تأخیر در ازدواج شرایط را برای مردم سخت کند که بااین شرایط انقلابی‌گری در مقابله با فتنه‌های دشمن تعریف می‌شود.

دشمن شناسی و موقعیت شناسی از ویژگی‌های بارز انقلابی‌گری است

این مسئول در پایان با بیان اینکه دشمن شناسی و موقعیت شناسی از ویژگی‌های بارز انقلابی‌گری است ابراز کرد: امروز برای رفع مشکلات و ابراز انقلابی‌گری باید همگام با دولت در تحقق اهداف مورد نظر گام برداشت و در این میدان با عمل به منویات رهبر انقلاب رسالت انقلابی‌گری را تعریف کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در مراسم بیست و هفتمین سالگرد امام خمینی رحمه‌الله فرمودند: "انقلاب مال همه است، انقلاب یک شط جاری است و همه می‌توانند انقلابی باشند تا بتوانیم در راه دستیابی به اهداف انقلاب را با موفقیت پیش برویم."

ایشان سپس انقلاب‌گری در به اختصار در پنج شاخص پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب، هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن تقوای دینی و سیاسی معرفی می‌کنند.

حال با توجه به مسائل مطرح شده این وظیفه ما است که در ایامی که انقلاب در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر برای رسیدن به تمدن اسلامی گام برمی‌دارد با عمل به آنچه که در تفکر معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری به عنوان اهداف انقلاب طرح‌ریزی شده از مسیر اصلی خارج نشده و در مسیر تعالی گام برداریم.