لامرد- حضور سه روزه کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خدام آستان قدس رضوی در لامرد پایان یافت.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خدام آستان قدس رضوی همراه با پرچم متبرک حضرت امام رضا علیه السلام که جمعه وارد شهرستان لامرد شده و مورد استقبال مردم خونگرم و مسئولان محلی قرار گرفته بودند پس از سه روز حضور در جمع مردم و دوستداران و محبین اهل بیت (ع) امروز به کار خود پایان دادند.

کاروان آستان قدس رضوی پس از حضور در بخش اشکنان و چاهورز و استقبال خوب مردم، دیروز نیز با حضور در مصلای الغدیر شهر لامرد فضای مراسم سالگرد درگذشت امام راحل را منور به نور پیشوای هشتم شیعیان جهان کردند.

خادم یاران رضوی و مردم شهرستان لامرد به شوق زیارت پرچم منور حضرت ثامن‌الحجج (ع) و خادمان آن حضرت، این کاروان را در مناطق مختلف این شهرستان همراهی و مشایعت کردند.

سفیران امام مهربانی‌ها سپس در جمع خانواده‌های معظم شهدا حضور یافتند، و در سومین روز خود عازم بخش خیرگو و علامرودشت شدند که در حلقه مهر و محبت مردمان این خطه قرار گرفتند و عشق و دلدادگی خود را به امام مهربانی‌ها نشان دادند.

عباس احمدی مسول کانون خادمیاران رضوی شهرستان لامرد در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: همزمان با فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، خادمان مولای عشق و مهربانی در قالب کاروان زیر سایه خورشید به همراه پرچم متبرک آستان قدس، بامداد جمعه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۱ وارد لامرد شدند و با همراه داشتن پرچم گنبد طلایی امام رضا (ع) معنویت و برکت را برای مردم این شهرستان سوغات آوردند.

وی گفت: قریب به ۸ سال است که لامرد میزبان کاروان زیر سایه خورشید است و خادمان رضوی، این خطه از دیار اسلامی را به عطر معنویت امام هشتم علی‌بن موسی الرضا (ع) و قدوم خدام حرمش متبرک می‌کنند.

احمدی، ترویج فرهنگ رضوی از سوی خادمان پیشوای هشتم به عنوان سفیران فرهنگی امام رضا (ع) در نقاط مختلف کشور بویژه لامرد را مهمترین هدف سفر این کاروان دانست و خاطرنشان کرد: پرچم گردانی خادمان رضوی، در طول این سه روز فضایی را فراهم کرد تا افرادی که نمی‌توانند به زیارت حضرت بروند با زیارت پرچم متبرک، از راه دور محضر مولای عشق و مهربانی سلام دهند و زائر پیشوای هشتم شوند.

حضور خادمان رضوی در منازل خانواده شهدا

وی ضمن تشکر و قدردانی از آحادمردم و کانون‌های خادمیاری بخش‌ها افزود: با حضور دوستداران امام مهربانی‌ها و با بوسیدن پرچم گنبد نورانی پیشوای هشتم قدری دل‌های تنگشان آرام گرفت و با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا (ع) با صدای خادمان رضوی دل‌ها را راهی حرم سلطان عشق کردند.

وی اظهار کرد: کاروان خادمان امام رضا (ع) با عنوان «کاروان زیر سایه خورشید» به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت پس از سه روز حضور در لامرد، شهرستان را به عطر حرم مطهر رضوی معطر کردند.

او افزود: خادمان امام رضا (ع) در ادامه سفر به لامرد با حضور در منزل شهیدان احمدی، طالبی، کوردانی و همچنین حضور در جمع باصفای خانواده‌های معظم شهدا ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم را گرامی داشته و از صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا تجلیل کردند.

وی افزود: حضور در بیمارستان بعثت اشکنان، بیمارستان حاج محمودحاج حیدر لامرد از دیگر برنامه‌های این کاروان بود که خادمان امام رضا (ع) به همراه خادمین موکب جاماندگان کربلای لامرد با اهدای گل و بسته‌های تبرکی از زحمات مدافعان سلامت تقدیر و از بیماران بستری شده در این مراکز درمانی عیادت کردند و با قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)، مولودی خوانی و مدیحه سرایی در وصف حضرت فاطمه معصومه (س) و آن امام رئوف، صفای معنوی خاصی را به این مراکز درمانی بخشیدند.

مسئول کانون خادمیاران شهرستان لامرد در پایان ضمن تشکرو قدردانی از مسئول کانون شبکه جوانان رضوی، اصحاب رسانه و عکاسان خبری که در پوشش خوب این مراسم به خوبی ایفای نقش کردند، تصریح کرد: کاروان‌های زیر سایه خورشید که هر کدام حامل پرچم حرم رضوی (ع) هستند شامل ۳۰ نفر از خادمان حرم امام رضا (ع) در قالب ۶ کاروان که هر کدام برای برگزاری جشن‌های پیش بینی شده در شهرستان‌های استان حضور پیدا می‌کنند.