فردوس- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید دغدغه تمام دبیران و معلمان باشد و همه ارکان جامعه در این راستا تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علیرضا موسوی نژاد ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران آموزش و پرورش فردوس گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید دغدغه تمام دبیران و معلمان باشد و همه ارکان جامعه در این راستا تلاش کنند.

وی با بیان اینکه سه عامل انقلاب، جنگ و نیروی انسانی در هر جامعه‌ای نقش مهمی در تحول آفرینی دارد، افزود: نیروی انسانی در اختیار آموزش و پرورش است که می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

موسوی نژاد علاوه بر آموزش و پرورش نقش دانشگاه و جامعه را در تربیت اسلامی مهم دانست و بیان کرد: دانش آموزان در ساعاتی از شبانه روز در اختیار ما هستند و برای اجرای سند تحول بنیادین باید همه دست در دست دهیم تا به نتیجه مورد نظر برسد.

فردوس دارای بالاترین میزان مدارس تخریبی

فرماندار فردوس هم در این جلسه با بیان اینکه مطالبه مهم رهبری از آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است، افزود: همه مسئولان نظام باید منویات رهبری را پیاده کنند.

مهدی روشن، سند تحول بنیادین را حلقه گمشده آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: در حوزه علمی رتبه خوبی در منطقه داریم و باید در حوزه تربیتی هم به جایگاه اول برسیم.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی مدیر جدید آموزش و پرورش میزان اجرای سند تحول بنیادین خواهد بود، افزود: انتظار ما تلاش در راستای اجرای این سند مهم است که به فرموده رهبری باید بدون هیچ ملاحظه کاری اجرا شود.

فرماندار فردوس اظهار کرد: روح معنویت باید بر آموزش و پرورش حاکم و افتخارات نظام که هویت ملی و مذهبی ما هستند به دانش آموزان شناسانده شوند.

وی بیان کرد: خروجی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانش‌آموز متفکر بوده که در این بخش نیز باید قطب اول عملی منطقه را به دست آوریم.

روشن با بیان اینکه فردوس بالاترین مدارس تخریبی استان را دارد خواستار توجه ویژه به این بخش و زیرساخت‌های ضعیف پرورشی فردوس شد.

جذب ۴۲ میلیارد کمک خیرین

امام جمعه فردوس هم در این جلسه گفت: مغز و قلب جامعه در اختیار دو قشر معلمین و روحانیت قرار دارد و این دو قشر می‌توانند جامعه‌ای را آرام یا مضطرب سازند.

حجت الاسلام محمد شاکری تاکید کرد: مهمترین کارهای فرهنگی را می‌توان در آموزش و پرورش انجام داد و این معلمین هستند که با اعتماد به نفس نسلی مفید برای آینده کشور تربیت می‌کنند.

محمد ناظری، مدیر سابق آموزش و پرورش فردوس هم با ارائه گزارشی از خدمات سه سال گذشته، گفت: ۱۵ پروژه مهم تا اول مهر سال جاری به بهره برداری می‌رسد و توانسته‌ایم ۴۲ میلیارد تومان در طی این سه سال از خیرین جذب کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از خدمات «محمد ناظری» مدیر سابق آموزش و پرورش فردوس تجلیل و «کاظم رحیمی» به عنوان مدیر جدید معرفی شد.