بجنورد- فرمانده سپاه خراسان شمالی جوانی جمعیت را یکی از مولفه های قدرت هر کشور دانست و گفت: اگر امروز تهدیدی متوجه کشور نیست، بخشی از آن به دلیل جمعیت جوان آماده رزم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل فرجی در اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر در مامایی که در سالن ایثار بجنورد برگزار شد، به تشریح مؤلفه‌های قدرت پرداخت و اظهار کرد: جمعیت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت هر نظام است.

فرمانده سپاه خراسان شمالی ادامه داد: وقتی به کشورهای مورد حمله آمریکا نگاه کنیم، متوجه می‌شویم یکی از علل عدم حمله به ایران، جمعیت جوان جامعه است.

وی افزود: جمعیت جوان قدرت بازدارندگی به وجود می‌آورد.

فرجی تصریح کرد: جوانی جمعیت در کنار همراهی مردم و نقش آفرینی ولایت، بازدارنده است اما اگر یکی از این مؤلفه‌های قدرت ضعیف شود، احتمال تعرض به کشور افزایش می‌یابد.

فرمانده سپاه خراسان شمالی تاکید کرد: اگر امروز تهدیدی متوجه کشور نیست، بخشی از آن به دلیل جمعیت جوان آماده رزم است اما سیاست‌های غلط دولت‌های گذشته در خصوص کنترل جمعیت، کشور را به سمت بحران جمعیتی سوق داده است.

وی افزود: یکی از استراتژیست‌های آمریکایی بیان کرده کنترل جمعیت ایران را خود به خود در مقابل ما تسلیم می‌کند؛ اما علی رغم این سخنان همچنان عده‌ای در کشور به دنبال کنترل جمعیت هستند.

فرجی در انتها گفت: ادامه این روند، کشور ایران را در آینده به خانه سالمندان تبدیل می‌کند و این مسئله باعث خالی شدن مرزها و کاهش قدرت دفاعی خواهد شد.